اجرای پروژه‌های آبرسانی به ۲۲ روستا با جمعیت ۷۵ هزار نفری

10:46 - 20 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۳۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از اجرای پروژه‌های آبرسانی به ۲۲ روستا در بخش‌های مرکزی و کلاشی شهرستان جوانرود خبر داد.
- طبق اعلام پاون، علیرضا کاکاوند در حاشیه بازدید مشترک با فرماندار شهرستان جوانرود از روستا‌های بخش مرکزی شهرستان جوانرود، با اشاره به اینکه جهش بسیار خوبی در حوزه آب و فاضلاب شهرستان جوانرود آغاز شده است، گفت: در سال جاری ۵۹ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب روستایی شهرستان جوانرود مصوب شد که در صورت تخصیص این اعتبار پروژه‌های روستایی در دست اقدام با سرعت بیشتری اجرا خواهند شد.

وی افزود: آبرسانی به ۲۲ روستای بخش‌های مرکزی و کلاشی شهرستان جوانرود در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته که در حال حاضر برخی از این پروژه‌ها در حال اجرا و برخی دیگر نیز در مرحله مناقصه و تعیین پیمانکار قرار دارند.

کاکاوند به پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جوانرود اشاره کرد و افزود: این پروژه یکی از پروژه‌های نیمه تمام شهرستان جوانرود است که تا پنج ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای زلان از معدود پروژه‌هایی بوده که با مشارکت مردم در حال اجراست که شرکت آبفا استان نیز به اجرای این پروژه کمک خواهد کرد.
 
در ادامه این بازدید، رستگار یوسفی فرماندار شهرستان جوانرود به تنش آبی برخی از روستا‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال اعتبارات خوبی از محل اعتبارات استانی، ملی و محرومیت زدایی در حوزه آب روستایی دیده شده است که امیدواریم با تخصیص این اعتبار و پیگیری‌های ویژه دکتر کاکاوند شاهد حل مشکلات موجود در این حوزه باشیم.

یوسفی ضمن قدردانی از پیگیری‌های استاندار کرمانشاه، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوبی در حوزه آب و فاضلاب شهرستان در دست اقدام است؛ از جمله تکمیل تصفیه‌خانه شهر جوانرود و توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب شهر شروینه و ۲۲ روستای شهرستان که با تنش آبی مواجه هستند.
 
شهرستان جوانرود با ۲۲ هزار مشترک آب و فاضلاب و جمعیتی بالغ بر ۷۵ هزار نفر در ۸۶ کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده است.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *