شکل‌گیری فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بر اساس تکمیل زنجیره ارزش

19:29 - 20 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۵۰۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر را با وجود تنوع خوراک از مناطق مهم توسعه صنعت پتروشیمی عنوان و تأکید کرد: فاز دوم با در نظر گرفتن تکمیل زنجیره ارزش شکل خواهد گرفت.
- طبق اعلام شانا، حسن عباس‌زاده درباره نشست طرح توسعه فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که با حضور بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حبیب آقاجری نماینده امیدیه، هندیجان، ماهشهر و جایزان و مدیران ارشد NPC برگزار شد، اظهار کرد: فاز دوم منطقه ماهشهر از مناطق مهم توسعه صنعت پتروشیمی است که تنوع خوراک زمینه را برای توسعه فراهم کرده است.

وی افزود: خوراک موجود در منطقه عسلویه مبتنی بر گاز است و زمینه برای توسعه طرح‌ها محدود، اما تنوع خوراک موجود در ماهشهر سبب شده تا بتوان در راستای تکمیل زنجیره ارزش طرح‌های متنوعی را تعریف و اجرا کرد که پیامد آن ایجاد ارزش افزوده بیشتر است.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: وجود خوراک‌های مایع در منطقه یک مزیت است و در این نشست زمین‌های پیشنهادی برای ایجاد فاز دوم بررسی شد و باید بر این نکته تأکید کرد که فاز دوم با در نظر گرفتن تکمیل زنجیره ارزش شکل خواهد گرفت.

عباس‌زاده با بیان اینکه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به نمایندگی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی چند منطقه را مطالعه و بررسی کرد است، گفت: در نشست امروز مقرر شد سازمان سناریو‌های خود را با کمک نماینده منطقه در مجلس و دیگر مقام‌های استان نهایی کند تا هر چه زودتر شاهد شکل گرفتن فاز دوم باشیم، همچنین مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز خوراک‌های در دسترس و دیگر موارد را نهایی خواهد کرد.

وی به قابلیت‌های توسعه زنجیره متانول، بنزن، پروپیلن و اسید استیک و نیز VAM اشاره کرد و افزود: زمینه برای تکمیل زنجیره ارزش این محصولات فراهم است و می‌توان از ظرفیت‌های موجود در سطح منطقه به بهترین شکل بهره برد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *