رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لطیفی: در تمام بازی‌های اخیر مشکلات دفاعی داشته‌ایم/ تعویض‌های اسکوچیچ عوام فریبانه بود

9:45 - 22 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۵۷۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم ملی گفت: تیم ملی بازی‌های زیادی را برده و باید حمایت شود اما دلیل نمی‌شود که کلا انتقاد نکنیم و حقایق را نگوییم.

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تساوی ایران مقابل کره جنوبی اظهار داشت: تیم ملی دو نیمه بسیار متفاوت داشت، نیمه اول بسیار بد و سردرگم و نیمه دوم شرایط ما خصوصا بعد از گل کره خیلی بهتر شد. باید همواره تلفیقی از این دو را داشته باشیم و این همه فراز و نشیب در این سطح از فوتبال برای ما خوب نیست. هافبک‌های ما خصوصا عزت اللهی در میانه میدان خوب کار کردند و فضاسازی را انجام دادند. فشار زیادی وارد کردیم و کره ای‌ها عقب نشستند و متراکم شدند. در همین حین با دو شوت خوب دروازه آنها را تهدید کردیم.

وی ادامه داد: پس از گلی که زدیم باز هم کره بازی را در دست گرفت و حتی در دقایق پایانی می‌توانست به گل برسد. فاصله بین خطوط ما بسیار زیاد بود و بازیکنان کره در این فضا‌ها می‌توانستند به راحتی صاحب توپ شوند و مهاجمان و هافبک‌های ما را از بازی خارج کنند. سون هیونگ‌مین مدام خطر ایجاد می‌کرد و یک گل خیلی حرفه‌ای به ثمر رساند.

*در دفاع فردی و عملکرد مدافعان میانی مشکل داریم

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با ضعف‌های ساختار دفاعی تیم ملی عنوان کرد: ساختار دفاعی ما ایراد دارد و عمق ما آسیب‌پذیر است. هم در دفاع تیمی و هم در دفاع فردی و عملکرد مدافعان میانی مشکل داریم. خط هافبک ما نباید اجازه دهد حریف به راحتی به عمق برسد.

لطیفی تصریح کرد: نوراللهی و عزت اللهی به لحاظ فردی خوب کار می‌کنند، اما وقتی می‌خواند تیمی بازی کنند و همدیگر را پوشش دهند دچار مشکل هستند. کنعانی و خلیل‌زاده هم دفاع را خوب پوشش نمی‌دهند و روی مهاجمان فشار وارد نمی‌کنند. در تمام بازی‌های زمان اسکوچیچ مشکلات دفاعی را داشته‌ایم و در این بازی در ضدحملات هم خوب نبودیم.

* تیم ملی باید حمایت شود، اما دلیل نمی‌شود انتقاد نکنیم و حقایق را نگوییم

وی در خصوص تعویض های دیرهنگام سرمربی تیم ملی تصریح کرد: تعویض‌ها خیلی دیر انجام شدند و به جای اینکه در راستای کمک به تیم باشد شبیه به عوام فریبی بود. حتی قبل از گل جهانبخش می‌شد با تعویض‌های مناسب روند بازی را بهتر کرد. این بازی باید درس و تجربه مهمی برای اسکوچیچ و بازیکنان باشد.

علی لطیفی درباره ادامه روند تیم ملی در راه جام جهانی عنوان کرد: در حال حاضر هیچ تیمی صعود نکرده و با اتفاقات جدول حتی تیم انتهای جدول هم شانس صعود دارد. به هر حال فوتبال است و بطور قطع نمی‌توان از موفقیت و عدم موفقیت تیم‌ها صحبت کرد.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم تیم ملی روند بهتری پیدا کند و در ادامه فوتبال خوبی ارائه داده و نتایج خوبی کسب کند. تیم ملی بازی‌های زیادی را برده و باید حمایت شود، اما دلیل نمی‌شود که کلا انتقاد نکنیم و حقایق را نگوییم. کارشناسان و پیشکسوتان باید نظرات خود را دقیق و بدوت روتوش بیان کنند و اسکوچیچ از این نظرات استفاده کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *