حمل ٩٠ درصد کالا‌ها از طریق دریا/ برگزاری ۲۸ عملیات رفع آلودگی دریایی در ۶ ماه گذشته

17:00 - 20 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۶۲۴
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در ۶ ماه گذشته حوزه دریانوردی و آلودگی دریایی با وجود شرایط نه چندان خوب در حوزه آلودگی دریایی، بیش از ۲۸ عملیات رفع آلودگی دریایی را برگزار کرده‌ایم

- جلیل اسلامی درمراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی گفت: از سال ۶۵ با همت سازمان بنادر و دریانوردی و تمامی ارگان‌های دریایی مراسمی با عنوان روز جهانی دریانوردی برای پاسداشت و گرامی داشت تمامی دریانوردان در مهرماه برگزار می‌شود.


وی بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه شاهد آن هستیم که فعالیت حمل ونقل دریایی مطلوب‌تر شده و سازمان بنادر و دریانوردی در راستای کمک به فعالیت بخش دریایی کشور فعالیت گسترده‌ای را در حوزه دور زدن تحریم‌ها داشته است و بخشی از مقابله با تحریم‌ها توسط این حوزه صورت گرفت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حمل کالا ۸۰ تا ۹۰ درصد از طریق دریا صورت می‌گیرد و نقش بسیار مؤثری هم در اقتصاد کشور داشته است.


اسلامی گفت: با وجود مشکلات بسیار زیاد در حوزه کرونا لحظه‌ای فعالیت این بخش متوقف نشد و ما همواره شاهد راه نجات اقتصاد کشور در حوزه حمل ونقل دریایی بوده است.

وی تاکید کرد: بحث کرونا یک اپیدمی جهانی بود که شرایط سختی را برای دریانوردان ایجاد کرد، اما با همکاری جمعی از دریانوردان و مدیران، محیط امنی برای دریانوردان ایجاد کردیم و تمامی بحث جابجایی کالا و مسافران در این حوزه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته و توانستیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در چند ماه اخیر به همت مدیران حوزه دریایی ۸۵ هزار دریانورد در شرایطی که هنوز واکسیناسیون به صورت گسترده انجام نشده بود تمام این دریانوردان واکسینه شدند.

اسلامی گفت: در ۶ ماه گذشته حوزه دریانوردی و آلودگی دریایی با وجود شرایط نه چندان خوب در حوزه آلودگی دریایی، بیش از ۲۸ عملیات رفع آلودگی دریایی را برگزار کرده‌ایم که امیدواریم با همت مسئولان در این بخش میزان آلایندگی دریایی کاهش یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: در عملیات نجات دریایی سعی شد از مرگ و وارد شدن آسیب به بسیاری از دریانوردان جلوگیری شود که برای تشویق این عزیزان سعی کرده‌ایم عملیات نجات دریایی را گسترش دهیم.


معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بااشاره به همکاری با نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه گفت: ما از سیستم پهبادی و هلیکوپتری این ناوگان در حوزه دریایی استفاده زیادی کرده‌ایم و پوشش کاملی را از طریق این ناوگان در سواحل شمال و جنوبی کشور داشته‌ایم.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *