مختومه شدن بیش از ۱۷ هزار پرونده در دادگستری کردستان در ده ماه اخیر

14:41 - 21 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۸۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سروآباد اظهار داشت: انتظار مردم از دستگاه قضایی، تسریع و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها و تأمین حقوق عامه و امنیت است.

- با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، فرماندار و امام جمعه شهرستان سروآباد و جمعی از مدیران و مسئولین اداری و نظامی، مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان سروآباد در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حسینی ورود دستگاه قضایی را به مشکلات جزئی جامعه از دوران تحول تاکنون حائز اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: در استان کردستان سالیانه بطور متوسط ۱۵ تا ۲۰ درصد ورودی پرونده‌ها به دادگستری افزایش داشته است طوری که در ده ماه اخیر بیش از ۴۴۰ هزار پرونده در محاکم قضایی استان ثبت شده است و در همین مدت بیش از ۱۷ هزار پرونده با زحمات قضات و کارکنان دادگستری استان از کل موجودی استان کسر شده است.

وی حضور امام جمعه سروآباد در جایگاه ریاست شورای حل اختلاف این شهرستان را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان ساخت: تمامی نهاد‌ها و ادارات اجرایی باید در جهت کاهش ورودی پرونده به دادگستری تلاش نمایند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: انتظار اصلی مردم از دستگاه قضایی، تسریع و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها و تامین امنیت و حقوق عامه است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مبارزه قاطع با قاچاق در شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی استان بعنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان نظام، تمام تلاش خود را در جهت برخورد با مخلان امنیت خواهد کرد و در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

در پایان این مراسم از زحمات حسین سراجی با اهدای لوح، تقدیر و حجت الاسلام فرهاد عاصمی به عنوان رئیس جدید دادگستری سروآباد معرفی شد و همچنین عمران جهانی به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی گردید و احکام خود را از رئیس کل دادگستری استان کردستان دریافت کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *