‌ خطر دسترسی‌های غیرمجاز را جدی بگیرید

13:01 - 22 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۰۴۴
خطر دسترسی‌های غیرمجاز به داده‌های ما در رایانه و فضای مجازی همیشه وجود دارد؛ بنابراین هوشیار باشید و بیشتر مراقب امنیت داده‌هایتان باشید.

- مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: خطر دسترسی‌های غیرمجاز به داده‌های ما در رایانه و فضای مجازی همیشه وجود دارد. اگر اخبار مربوط به امنیت سایبری را دنبال کنید می‌بینید که هر روز سازمان‌ها، شرکت‌ها و اشخاص زیادی با ترفند‌ها و روش‌های متفاوتی قربانی حمله‌های سایبری می‌شوند و داده‌ها و اطلاعاتشان در معرض انواع تهدید‌ها قرار می‌گیرد. هرقدر که داده‌های بیشتری از ما در اینترنت بارگذاری شود باید بیشتر مراقب امنیت داده‌هایمان باشیم. علاوه بر اینکه افراد سودجو تمام سعی و تلاششان را برای دسترسی به داده‌های ما انجام می‌دهند خودمان هم با انجام اشتباهاتی داده‌ها و اطلاعات شخصی و محرمانه خود را در معرض خطر دسترسی‌های غیرمجاز قرار می‌دهیم. آیا می‌دانید این اشتباهات چه هستند؟ چند مورد از این کار‌های اشتباه را باهم مرور می‌کنیم.

استفاده مجدد از یک رمز عبور یکی از اشتباهات کاربران است. استفاده از یک رمز عبور برای بیش از یک حساب کاربری خطرناک است؛ چراکه افراد سودجو با دستیابی به سیستم نرم‌افزاری دستگاه شما (کرک کردن) و به دست آوردن، رمز عبور (پسورد) به‌راحتی به بیشتر حساب‌های آنلاین شما دسترسی پیدا می‌کنند؛ بنابراین لازم است هر حساب آنلاینی که دارید یک رمز عبور قدرتمند و منحصربه‌فرد داشته باشد و حتماً رمز‌های عبور خود را بعد از مدتی تغییر دهید.

کلیک کردن‌های بی‌دلیل کاربران روی لینک‌های ناشناس هم اشتباه بعدی است. یادتان باشد که فیشینگ همچنان یکی از رایج‌ترین و موفق‌ترین تهدید‌های سایبری است. نفوذگر‌های مخرب در حمله فیشینگ کاربر را ترغیب کرده یا فریب می‌دهند تا روی یک لینک کلیک یا ضمیمه یک فایل را باز کند. ممکن است ایمیلی از یک شخص ناشناس دریافت کنید که شما را برای کلیک کردن روی یک لینک ترغیب می‌کند یا ایمیلی که ادعا می‌کند از طرف بانک یا شرکت شماست و می‌خواهد یک سری اطلاعات برایشان ارسال کنید. حتی ممکن است ایمیل دوست شما هک شده باشد و سوءاستفاده کننده با نام دوستتان به شما ایمیلی ارسال کند؛ بنابراین هوشیار باشید و اگر حس کردید چیزی مشکوک است با تماس تلفنی از صحت آن مطمئن شوید.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3297291_182.mp4']



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *