زاخارووا: اولتیماتوم ژاپن در مورد جزایر کوریل امکان کسب توافق در مورد صلح را از بین می‌برد

22:24 - 22 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۱۴۶
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اولتیماتوم گونه ژاپن در مورد جزایر کوریل گفت: این اظهارات امکان کسب توافق در مورد صلح را از بین می‌برد.

- ماریا زاخارووا زاخارووا در کنفرانس خبری خود و در واکنش به اظهارات اولتیماتوم گونه فومیو کیشیدا نخست وزیر جدید ژاپن در مورد روسیه و جزایر کوریل، تاکید کرد: این اظهارات امکان کسب توافق در مورد صلح را از بین می‌برد و حل مساله را پیچیده‌تر می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه اگر طرف ژاپنی تلاش می‌کند با این گونه اولتیماتوم‌ها جریان مذاکرات با روسیه را تعیین کند، افزود: به نظر من شرکای ژاپنی دورنمای حل این مساله را مبهم‌تر خواهند کرد.

وی ادامه داد: روسیه بر این امر معتقد است که گام نخست در این راستا، پذیرفتن کامل نتایج جنگ دوم جهانی از سوی ژاپن ازجمله قانونی بودن مالکیت روسیه بر جزایر کوریل جنوبی باشد و در همین حال حل قابل قبول مساله توافقنامه صلح با ژاپن باید توسعه مجموعه روابط مسکو و توکیو با گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری و اعمال تدابیر اعتمادسازی در عرصه نظامی و سیاسی و نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور در امور بین المللی باشد.

گفتنی است، نخست وزیر ژاپن گفته است که بدون حل اختلاف ارضی ژاپن با روسیه در مورد مالکیت جزایر کوریل جنوبی، توکیو به امضای توافقنامه صلح با مسکو تن نخواهد داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *