بازدید مدیر کل زندان‌های استان تهران از ندامتگاه زنان برای رسیدگی به درخواست‌های مددجویان

14:43 - 23 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۲۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طی بازدید مدیر کل زندان‌های استان تهران از ندامتگاه زنان، تمام قسمت‌های این مرکز مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی از مددجویان از مشکلاتشان که عمدتاً قضایی بود، با وی صحبت کردند.

- علی رستمی مدیر کل زندان‌های استان تهران طی بازدید از ندامتگاه زنان استان تهران اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های تدوین شده سازمان زندان ها، عوامل محیطی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از بیماری در زندان‌ها اهمیت بالایی دارد، بنابراین باید به مقوله بهداشت و حفظ سلامتی زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشت.

مدیر کل زندان‌های استان تهران با تأکید بر ضرورت رعایت تمام موازین اسلامی و حقوق شهروندی در تمام زندان‌ها گفت: حقوق شهروندی در ندامتگاه زنان بیش از مراکز دیگر رعایت می‌شود، زیرا اعتقاد بر این است قشر زنان، آسیب دیده اجتماعی بوده، اغلب به دلیل ناآگاهی از حقوق و قوانین یا با اجبار اعضای خانواده به خصوص همسر مرتکب جرم شده اند.

علی رستمی افزود: زن به عنوان مادر، ستون اصلی خانواده می‌باشد، ولی ممکن است مرتکب جرمی شود که شاکی خصوصی دارد و آزادی وی نیز موجب تضییع حقوق آن شاکی می‌شود، ولی با استفاده از تخفیفات قضایی با قید ضمانت آزاد شده یا مرخصی می‌روند تا در کنار فرزندانشان باشند و برخی نیز از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران ادامه داد: هدف عمده کیفر حبس، اصلاح و پذیرش مجدد اجتماعی محکوم است. تمام برنامه‌هایی که در زندان‌ها اجرا می‌شود، به منظور آموزش‌های عمومی و بهبود رفتار‌های وی جهت بازگشت به زندگی سالم است و خوشبختانه چرخه تکرار جرم در بین زنان محدودتر است و با مساعدت دستگاه قضایی، تعداد افرادی که حکم زندان دریافت می‌کنند، در مقابل جمعیت کیفری مردان بسیار کمتر هستند.

رستمی ضمن اشاره به تلاش جهادگونه و شبانه روزی کارکنان زندان‌ها به ویژه اعضای کادر درمان در حفظ سلامتی مددجویان و مقابله با ورود ویروس کرونا تصریح نمود: با هدف ارتقای امر بهداشت و سلامت در زندان‌ها و محیط فیزیکی سالم ضمن رعایت اصول و استاندارد‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده، بازدید‌های مستمر از وضعیت تمام زندان‌ها و مراکز به ویژه ندامتگاه زنان انجام می‌شود.

شایان ذکر است: طی بازدید مدیر کل زندان‌های استان تهران از ندامتگاه زنان، تمام قسمت‌های این مرکز مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی از مددجویان از مشکلاتشان که عمدتاً قضایی بود، با وی صحبت کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *