به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان زمینه اشتغال ۱۹۲ معتاد بهبود یافته فراهم شد

8:32 - 26 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۶۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان با بیان اینکه زمینه اشتغال ۱۹۲ معتاد بهبود یافته در این استان فراهم شده است گفت: این افراد در ۳ کارگاه در حوزه‌های صنایع دستی و جوشکاری مشغول به کار هستند.
محمد تقی فتحی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان در گفتگو با میزان گفت: به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان زمینه اشتغال ۱۹۲ معتاد بهبود یافته فراهم شد که این افراد در ۳ کارگاه در حوزه‌های صنایع دستی و جوشکاری مشغول به کار هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان با بیان اینکه توجه به امور زندانیان با برگزاری کارگاه‌های متعدد در زندان برای همه زندانیان از دیگر برنامه‌های این معاونت است تأکید کرد: برگزاری این کارگاه‌ها با عنوان اصلاح و باز اجتماعی کردن زندانیان در قالب طرح‌های هور و هجرت برای تماهی زندانیان اعم از آقایان و خانم‌ها آثار بسیار خوبی در عدم بازگشت مجدد افراد به زندان داشته است.

وی با بیان اینکه این معاونت در سال ۱۳۹۹ رتبه دوم کشوری را در همه حوزه‌ها با اجرای صد درصدی برنامه‌ها کسب کرد و در سال جاری نیز ۳۵ برنامه ابلاغی از مرکز در استان زنجان اجرایی و یا در حال اجراست اظهار داشت:همچنین آموزش ۲۳ مهارت‌های زندگی با عنوان سبک زندگی اسلامی برای همه خانواده‌ها بصورت مجازی برگزار شد.

فتحی در ادامه از اجرای بسته حقوق نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در فضای مجازی در معاونت اجتماعی خبر داد و گفت: در این بسته آموزشی نحوه استفاده دانش آموزان از فضای مجازی و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی تبیین می‌شود.
 
وی اجرای اردوی مصلحین و حکمین قرآنی برای زوجین در شرف طلاق را از دیگر برنامه‌های مدون و مستمر معاونت اجتماعی برشمرد و عنوان کرد:این دوره‌ها با حضور ائمه جمعه، ریش سفیدان و معتمدین استان برگزار می‌شود که در این حوزه رتبه برتر کشور را کسب کرده ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زنجان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه سربازان نیرو‌های مسلح استان و ادارات خبر داد و افزود: در این دوره‌ها آموزش سبک زندگی اسلامی و ایرانی با حضور اساتید مجرب در حوزه‌های مختلف برگزار شده است.

فتحی در ادامه از فعالیت مرکز مهر خانواده در زنجان خبر داد و گفتتوسعه کمی و کیفی مرکز ملاقات فرزندان طلاق در این مرکز از بر نامه‌های مهم معاونت اجتماعی است که در این راستا ۲۰۰ نفر از فرزندان طلاق در این مرکز مشاوره می‌شوند که با این اقدام تعدادی از زوج‌هایی که طلاق گرفته اند مجددا به زندگی مشترک برگشته اند که اقدامی ارزشمند است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *