مرگ سیزدهمین زندانی در زندان‌های نیویورک در سال ۲۰۲۱

9:45 - 26 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۷۹۶
مرگ یک مرد ۶۴ ساله در زندانی در نیویورک شمار زندانیانی که جان خود را در سال ۲۰۲۱ و در زندان‎های این منطقه از دست داده‎اند به ۱۳ نفر رساند.

- زندان‌های شهر نیویورک در آمریکا مرگ سیزدهمین فردی را که امسال در طول بازداشت جان خود را از دست داده، گزارش کرده‎اند.

امسال سالی مهلک برای سیستم زندان‌های نیوروک محسوب می‌شود، آن هم در حالی که خواسته‌ها برای اصلاحات این سیستم افزایش یافته است.

به گزارش «هیل»، «ویکتور مرکادو» ۶۴ ساله اهل منطقه «برانکس» نیویورک، هفته گذشته در حالی که با قید وثیقه در مجتمع زندان‌های جزیره «رایکرز» زندانی شده بود، به بیماری کرونا مبتلا شد و سپس روز جمعه جان خود را از دست داد.

«جیمز کیلداف»، وکیل «مرکادو» به نیویورک تایمز گفته که موکلش از تابستان به اتهام ارتکاب جرم مربوط به سلاح در این مرکز نگهداری می‌شد، چرا که او قادر به پرداخت وثیقه ۱۰۰ هزار دلاری نبود.

وی ماه گذشته خواستار کاهش وثیقه به دلیل وضعیت سلامتی «مرکادو» شده بود.

«کیلداف»، می‎گوید «من توضیح دادم که منابع محدودی برای خانواده او وجود دارد و آن‌ها شرایط وثیقه را همانطور که بود باقی گذاشتند؛ می‌توانست این اتفاق رخ ندهد؛ این یک حادثه تراژیک است.»

گزارش شده است که «مرکادو» به دلیل مشکلات جسمی در درمانگاه زندان به سر می‌برد و روز پنج شنبه گذشته به دلیل عوارض ناشی از کووید-۱۹ به بیمارستان منتقل شده بود.

برادر «ویکتور مرکادو»، به نیویورک تایمز گفت که خانواده او از مرگ مرکادو بسیار آسیب دیده‎اند.

وی در ادامه گفت «ما نمی‌خواستیم او در آنجا بمیرد.»

یک حقوقدان در رابطه با مرگ «مرکادو» در پیامی توئیتری نوشت «صدور وثیقه ۱۰۰ هزار دلاری برای مرد ۶۴ ساله‌ای که روی ویلچر می‌نشیند و آن هم به اتهام داشتن اسلحه؛ او اکنون مرده است.»

به گفته وی، «شما به خانواده او چه جوابی می‌دهید؟ رایکرز یک فاجعه انسانی است و همه افراد، اعم از قاضی و کسانی که درباره وضعیت این زندان سکوت می‌کنند، بخشی از این فاجعه هستند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *