رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران باید شروط مذاکرات را تعیین کند/ تاریخ مصرف «جاده صاف کن‌ها» تمام شده است

9:31 - 26 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۹۲۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس با بیان اینکه بازگشت به برجام درباره آن‌هایی صادق است که از آن خارج شده‌اند یا از زیر بار انجام تعهدات خود شانه خالی کرده‌اند و شرمنده‌اند،گفت: در شرایط جدید این جمهوری اسلامی ایران است که باید برای طرف مقابل شرط تعیین کند.
محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به سازوکارهای بازگشت به مذاکرات، اظهارداشت: ما بازگشت به برجام را هم تحریم نکرده‌ایم لیکن توپ در زمین غربی‌هاست.
 
وی تصریح کرد: بازگشت به برجام درباره آنهایی صادق است که از آن خارج شده‌اند یا از زیر بار انجام تعهدات خود شانه خالی کرده‌اند و شرمنده‌اند.

سخنگوی «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت: در شرایط جدید این جمهوری اسلامی ایران است که باید برای طرف مقابل شرط تعیین کند.

عباس‌زاده مشکینی اظهارداشت: اتحادیه اروپا اگر قصد وساطت یا میانجگیری بین ۴+۱ و ایران را دارد باید مفروض‌اش این باشد که تمام تقصیر در راستای به بن بست رسیدن مذاکرات بر عهده آمریکا و تروئیکای اروپایی است.

وی بیان داشت: بدیهی است که لغو تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی توسط آمریکا و اروپا اولین قدم برای شروع مذاکرات است نه آخرین قدم.

این نماینده مجلس ادامه داد: آن‌هایی که در داخل کشور با ارائه اطلاعات و تحلیل‌های غلط از شرایط اقتصادی ایران، قصد ایفای نقش «جاده صاف کن» برای غربی‌ها دارند تاریخ مصرفشان تمام شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *