۶ سفر کاری استاندار خوزستان طی استقرار پنج هفته‌ای/ تشکیل جلسات مشترک با عراق برای توسعه تجارت

11:32 - 26 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۶۹۵۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
استاندار خوزستان گفت: تاکنون ۶ روز سفرکاری به شهرستان‌های استان داشتیم و با کارگروه‌هایی که در شهرستان‌ها تشکیل شده است، اغلب مسائل را بررسی و حل کرده‌ایم.
صادق خلیلیان در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه رسیدگی به مشکل بیکاری در سطح استان یکی از اولویت‌های کاری ماست، گفت: متأسفانه نرخ بیکاری طی ۷ سال اخیر در استان خوزستان افزایش پیدا کرده است لذا رسیدگی به این مهم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه فعال‌سازی واحد‌های تولیدی راکد موجود را نیز مد نظر داریم، تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد ظرفیت واحد‌های تولیدی فعلی بلااستفاده است که تاکنون ۳ جلسه برای استفاده از تمام ظرفیت این واحد‌های تولیدی و به‌واسطه آن، کاهش نرخ بیکاری در استانداری تشکیل شده است.

استاندار خوزستان با بر اینکه توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک و متوسط را در ارتباط با صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در اولویت دادیم، عنوان کرد: در استان خوزستان ظرفیت‌های فراوانی در بخش کشاورزی وجود دارد که باید بتوانیم افزوده بیشتری از این صنعت مهم و راهبردی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه تجارت با کشور‌های همجوار خصوصاً با کشور عراق را نیز در اولویت‌های کاری قرار داده‌ایم، توضیح داد: تاکنون ۲ نوبت از مرز شلمچه و ۱بک نوبت جلسه کاری را در مرز چزابه تشکیل دادیم تا با سازماندهی بخش تجاری این مرز‌ها، توسعه تجارت را تقویت کنیم.

خلیلیان خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ روز سفرکاری به شهرستان‌های استان داشتیم و با کارگروه‌هایی که در شهرستان‌ها تشکیل شد، اغلب مسائل را بررسی و حل کردیم، اخیراً سفری به آبادان داشتیم که در آنجا بحث کالا‌های ملوانان و ته‌لنجی‌ها مطرح بود و اعتراضاتی داشتند که تصمیمات لازم  اتخاذ و کالا‌ها ترخیص شد و در پی این تصمیم، یک رونق نسبی در بازار آبادان به وجود آمده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *