وزیر راه و شهرسازی: اتصال راه‌آهن به کشورهای همسایه و دالان‌های دور دست تکمیل می‌شود

13:30 - 26 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۷۰۴۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت جغرافیای منحصر به فرد کشورمان و در اولویت بودن حمل‌ونقل ریلی در کشور، گفت: اتصال به کشورهای همسایه و تکمیل کریدورها (دالان‌ها) به کشورهای دوردست تا حدودی انجام شده است، اما کافی نیست و باید این بخش تکمیل شود.
- رستم قاسمی امروز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت راه آهن، اظهار کرد: حمل و نقل در هر کشوری دارای اهمیت و در اولویت است و در صورت نبود حمل و نقل مناسب در بحث صادرات، واردات و جابه‌جایی کالاها با مشکل مواجه می‌شویم.
 
وی با بیان اینکه بنیان تحرک اقتصادی یک کشور حمل و نقل است گفت: به دلیل مسئولیت‌ها در حوزه حمل و نقل این بخش همواره در کشورها در اولویت است.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: بسیاری از کشورها از راه آهن‌های خود در حوزه حمل و نقل استفاده مؤثری دارند و چون کشور ما از لحاظ ژئوپلیتیک در یک منطقه منحصر به فرد قرار دارد نقش حمل و نقل ریلی در کشور در اولویت است.
 
قاسمی با اشاره به اتصال به کشورهای همسایه و تکمیل کریدورها (دالان‌ها) به کشورهای دور دست گفت: اتصال تا حدودی انجام شده، اما کافی نیست و باید این بخش تکمیل شود.
 
وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در بسیاری از کشور‌ها حمل‌و نقل امن است گفت: سهم حمل مسافر از اهداف تعیین شده عبور کرده و با یک نگاه می‌توانیم از مزیت‌های حمل و نقلی این بخش آگاه شویم.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: در کشور نیروهای مستعد فراوانی وجود دارد و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند اصلی‌ترین شبکه ریلی را با استفاده از نیروی انسانی و استعدادهای این نیروها در این حوزه ایجاد کردیم و ما در راه‌آهن با کمترین داشته‌ها توانستیم به این توانمندی برسیم و بسیاری از مشکلات برطرف شد.
 
وی بیان کرد: ما در حوزه حمل‌ونقل ریلی عقب‌ماندگی بسیار زیادی داریم، اما می‌توانیم با تحولی که در این حوزه ایجاد می‌کنیم از این فرصت در رونق و توسعه این بخش استفاده کنیم.
 
رستمی گفت: تجربه نشان می‌دهد که در راه‌آهن، آهن مهم نیست بلکه آدم و نیروهای انسانی مهم هستند که باعث ساخت این بخش می‌شوند و ما با نیروهای توانمند و پراستعداد در این حوزه توانستیم بن‌بست‌ها را دور بزنیم.
 
وی افزود: در ابتدا باید مسئله کریدورهای مختلفی که در این حوزه وجود دارد به یکدیگر متصل کنیم و گسستگی‌هایی در این بخش را برطرف کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت نقش بخش خصوصی گفت: کشور ما یک کشور ثروتمند است و هر جا راه‌آهن وجود دارد ثروت هم در آن حوزه ایجاد می‌شود؛ بسیاری از پروژه‌های بزرگ با اعتبار دولتی قابل انجام نیست و باید با روش‌هایی که در این حوزه به کار می‌گیریم اعتبارات آن را تأمین کنیم
 
رستمی گفت: ثروت در این کشور بسیار زیاد است و نباید خساست به خرج دهیم و باید به جای آنکه مردم در بانک‌ها پول‌های خود را قرار می‌دهند باید آن‌ها را تعقیب کنیم که در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی سرمایه‌گذاری کنند تا سودی بالای ۳۵ درصد به‌دست آورند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *