هشدار‌های پیامکی پلیس فتا برای شهروندان

4:38 - 29 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۷۴۳۷
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: هرچقدر که پلیس فتا بتواند دسترسی‌ها را کوتاه‌تر بکند و شهروندان این امکان را داشته باشند تا از طریق سامانه‌ها به این حوزه از پلیس نزدیک‌تر بشوند در زمینه تحقق هوشمندسازی خدمات و اقدامات پلیس فتا گامی رو به جلو برداشته شده است.
رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درخصوص اقدامات انجام گرفته برای تحقق هوشمندسازی خدمات در پلیس فتا به میزان گفت: باید به این نکته توجه شود که هوشمندسازی یک فرایند پیچیده‌ای به حساب می‌آید. این موضوع می‌تواند از مساله ارائه خدمات تا حوزه‌های دیگری را در بر بگیرد. در بحث ارائه خدمات هم می‌تواند این اتفاق در قالب خدمت رسانی‌های مشاوره‌ای و فنی به هموطنان به انجام برسد. هدف ما این است که بتوانیم ارتباط میان پلیس فتا و شهروندان را تسهیل کنیم. اگر بخواهم درباره آنچه که در موضوع هوشمندسازی در حوزه اجتماعی پلیس فتا -که بنده در این حوزه مسوولیت دارم- اتفاق افتاده توضیح بدهم باید به تارنمای اینترنتی این حوزه اشاره کنم.
 
وی ادامه داد: درواقع ما در حوزه اجتماعی پلیس فتا یک تارنمای اینترنتی رسمی به نشانی www.cyberpolice.ir راه اندازی کرده ایم که این رسانه اقدامات هموطنان را برای برقراری ارتباط با پلیس فتا تسهیل می‌کند. گاهی ممکن است برای بعضی از شهروندان ما یک مورد محرمانه یا خصوصی پیش بیاید که از طریق این وبگاه اینترنتی می‌توانند به ما دسترسی پیدا کنند و مشکلات و درخواست هایشان را با ما در میان بگذارند. هرچقدر که پلیس فتا بتواند دسترسی‌ها را کوتاه‌تر بکند و شهروندان این امکان را داشته باشند تا از طریق سامانه‌ها به این حوزه از پلیس نزدیک‌تر بشوند در زمینه تحقق هوشمندسازی خدمات و اقدامات پلیس فتا گامی رو به جلو برداشته شده است. این البته یکی از حوزه‌هایی بوده که ما در پلیس فتا در بحث هوشمندسازی روی آن کار کرده ایم.
 
بیشتر بخوانید:
 
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: برای مسائلی نظیر دریافت گزارش ها، شکواییه‌های مردمی از این طریق اقدام می‌شود. یا اگر شهروندان نیاز به ارائه‌ی مشاوره در زمینه مسائل مرتبط با فضای مجازی و موضوعات امنیتی داشته باشند از طریق تارنمای اینترنتی پلیس فتا می‌توانند این نوع خدمات را دریافت کنند. این یک بستری است که پلیس فتا در زمینه هوشمندسازی خدمات در اختیار هموطنان گذاشته است.

پاشایی در پاسخ به اینکه تحقق هوشمندسازی پلیس فتا تا چه اندازه می‌تواند در زمینه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی تسهیلگری کند گفت: هرچه قدر که نیروی انسانی بیشتر از کار‌ها و اقدامات حذف بشود و به جای آن از سامانه‌های الکترونیک هوشمند بهره برده بشود به همان اندازه تقلیل خطا و بالا رفتن کیفیت و کارایی در خدمات و کار‌ها اتفاق خواهد افتاد. ما در پلیس فتا درحال انجام همین نوع اقدامات هستیم. در حوزه پیشگیری اجتماعی وبگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی مختلفی در اختیار پلیس فتا قرار گرفته و ما در موضوع هوشمندسازی از طریق شماری از ربات‌ها پیام رسانی‌های عام و خاصی را برای شهروندان به انجام رسانده ایم. این اقدام‌ها از طریق همین سامانه‌های هوشمندی به انجام می‌رسد که در اختیار پلیس فتا قرار گرفته است. ما در جریان این نوع اقدام ها، پیام‌ها و اطلاع رسانی‌هایی را به صورت انبوه و حتی برای تمام کاربران فضای مجازی و تمام کسانی که دارای خطوط تلفن همراه هستند ارسال می‌کنیم. ما در این پیام‌ها هشدار‌هایی را با هدف پیشگیری از وقوع جرم در بستر فضای مجازی به هموطنانمان ارائه می‌دهیم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *