رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ترابیان: در جام جهانی فوتسال باید به بازیکنان جوان میدان داده می‌شد/ تیم ملی به تغییر اساسی نیاز دارد

0:45 - 30 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۷۴۵۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس سابق کمیته فوتسال کشورمان گفت: لازم است میانگین سنی تیم ملی فوتسال کاهش پیدا کند و با اعتماد به جوان‌تر‌ها نسل آینده را بسازیم.

عباس ترابیان در گفت‌وگو با میزان، در مورد شرایط فوتسال کشورمان بعد از حذف تیم ملی از جام جهانی اظهار داشت: زمان آن رسیده تا به جوان‌ها میدان دهیم و فوتسال را با تغییراتی همراه کنیم. فوتسال سرشار از استعداد است و امیدوارم هر کسی هدایت تیم ملی کشورمان را بر عهده می‌گیرد از این استعداد‌ها استفاده کند. ما بازیکنان جوان خوبی داریم چرا باید این نعمت را از خود دریغ کنیم؟ خیلی از بازیکنان جوانی که در باشگاه‌ها می‌درخشند می‌توانند به پدیده‌های تیم ملی تبدیل شوند. به نظر می‌رسد برای استفاده از جوان‌ها و ایجاد تغییر همچنان ترس وجود دارد.

وی با انتقاد از تیم نه چندان جوان فوتسال در جام جهانی تصریح کرد: طیبی را با وجود مصدمیت به جام جهانی بردیم، ولی برای استفاده از جوان‌ها مردد بودیم. به نظر می‌رسد قرار نیست ریسک کنیم. نمی‌خواهم تک تک بازیکنان را نقد کنم، ولی می‌توانستیم به جای برخی از نفرات از بازیکنان جوان استفاده کنیم. اگر قرار بود حذف شویم با این جوان‌ها حذف می‌شدیم پس ریسک کار خیلی هم بالا نیست. این‌ها آینده سازان فوتسال خواهند بود. همه این جوان‌ها بی‌تجربه نیستند و برخی در بازی‌های بین‌الملی و المپیک حضور پیدا کردند. از این رو تیم ملی به یک تغییر اساسی نیاز دارد و باید پوست اندازی کند. لازم است بازیکنانی به تیم ملی دعوت شوند که تکنیک فردی خوبی داشته باشند.

این کارشناس حوزه فوتسال با اشاره به شرایط بد تیم ملی در دوران کرونا تاکید کرد: ایراداتی به تیم ملی ما در این مدت وارد بود، ولی نباید فراموش کنیم که این تیم برای آماده سازی مشکلات زیادی داشت. تمرینات مداومی نداشتیم و اردو‌ها برگزار نشد. شاید بگویید این تیم به تورنمنت تایلند رفت؛ ولی توجه کنید زمانی به این اردو رفت که دیگر زمان آماده سازی از دست رفته بود. شاید به همین دلیل به جوان‌ها میدان داده نشد؛ چرا که سرمربی تیم ملی ترجیح داد در این فرصت اندک به تجربیات گذشته اعتماد کند. این تصمیم ایرادات زیادی داشت، ولی به نظر می‌رسد در آن مقطع تنها راهکار بود.

ترابیان با اشاره به دلایل ضعف بازیکنان تیم ملی در جام جهانی گفت: وقتی مربی مجبور شد به دلیل مشکلات آماده سازی به بازیکنان باتجربه اعتماد کند باید این را هم در نظر می‌گرفت که این بازیکنان ۴ سال قبل از بهترین‌ها بودند و حالا کارایی سابق را ندارند. ما چند سال است این نفرات را در تیم ملی می‌بینیم. طبیعی است که آنها با توجه به فشار ورزش سنگینی همچون فوتسال کارایی ۴ سال قبل را نداشته باشند. به این مشکل غرور کاذب بازیکنان را هم اضافه کنید. ما به خاطر ایراداتی که در تیم ملی بود از این دوره رقابت‌ها حذف شدیم؛ هر چند رقبای قدرتمندی داشتیم و ادامه مسابقات ثابت کرد همه حریفان ما قدرتمند بودند.

وی خواهان تغییر نگرش در فوتسال بر اساس استاندارد‌های جهانی شد و افزود: بازی تدافعی همیشه سیستم تیم ملی فوتسال ایران بوده است. بازیکنان ما به دلیل اعتماد به نفس بالا همیشه به بازی از کنار دروازه‌ها روی می‌آورند. به این ترتیب توپ را کمتر از دست داده و درصد مالکیت توپ خود را بالا می‌برند. در حالی که اگر به پرتاپ توسط دروازه بان روی آورند ممکن است توپ به بازیکن حریف برسد و شاید نیمی از شانس خود را از دست بدهند. قبول کنیم باید خود را با فوتسال روز دنیا هماهنگ کنیم. در این بازی‌ها ثابت شد بازیکنان ما با وجود تکیه به بازی تدافعی در حفظ توپ موفق نبودند و در حد و اندازه‌های جام جهانی ظاهر نشدند.


برچسب ها: فوتسال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *