پایان نزاع چند ساله بین دو طایفه در شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته وحدت

21:00 - 28 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۷۶۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
میانجیگری اعضای شورای تامین، علماء و معتمدین شهرستان نیکشهر به نزاع چند ساله دو طایفه بلوچزهی و باشنده پایان داد.

مرادی رئیس دادگستری شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با میزان از پایان نزاع بین دو طایفه در شهرستان نیکشهر خبر داد و گفت: اختلافات طایفه‌ای یکی از چالش‌های جدی هست که طی سال‌های اخیر مشکلات اساسی را در نقاط مختلف استان بوجود آورده است.

وی گفت: اختلافات به وجود آمده بین دو طایفه بلوچزهی و باشنده در چند سال اخیر موجب صدمات جانی و مالی بین طرفین شده است که خوشبختانه با گفتگوی بین دو طایفه و ورود جدی شورای تامین شهرستان و میانجیگری علما و معتمدین در آستانه هفته وحدت به صلح و سازش خاتمه یافت.

رئیس دادگستری شهرستان نیکشهر افزود: عزت و عظمتی که هم اکنون در نیکشهر بین طوایف حاکم است میراث بزرگان و نامداران شهرستان است و همه ما باید به دور از واگرایی و با همگرایی هر چه بیشتر از آن پاسداری کنیم.

مرادی تاکید کرد: امنیت حاکم در شهرستان حاصل تلاش همه اقشار جامعه است و باید با همدلی و همبستگی عرصه را برای مخلّان نظم و امنیت تنگ کنیم و اجازه جولان دادن به آن‌ها را با استفاده از ظرفیت علما، معتمدین و ریش سفیدان ندهیم.

رئیس دادگستری شهرستان نیکشهر اظهار داشت: بزرگان طوایف از سرمایه‌های بزرگ هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند که می‌توانند با جهت دهی درست به مسیر رشد و توسعه کمک کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *