واکنش باشگاه بسکتبال شیمیدر به صدور مجوز بازی جمشیدی

15:40 - 28 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۷۷۴۶
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
قائم‌مقام باشگاه شیمیدر به عملکرد فدراسیون بسکتبال در موضوع تخلف محمد جمشیدی واکنش نشان داد.

طبق اعلام سایت باشگاه شیمیدر، امیرحسین صفرزاده راجع به عملکرد فدراسیون بسکتبال در خصوص تخلف محمد جمشیدی پس از نقض قرارداد خود با شیمیدر، اظهار داشت: ابتدا باید از کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال انتقاد کنم؛ زیرا این کمیته برخلاف گفتگو‌های خود با رسانه‌های نوشتاری، مجوز بازی محمد جمشیدی بازیکن خاطی را صادر کرد و او در دیدار شهرداری گرگان مقابل نظم‌آوران سیرجان در هفته اول لیگ برتر به میدان رفت، براین اساس باشگاه شیمیدر نارضایتی خود را از حکم صادره اعلام و اعتراضش را پیگیری خواهد کرد.

صفرزاده درباره شکایت از محمد جمشیدی بابت ثبت دو قرارداد و مصاحبه‌هایی وی که علیه این باشگاه و مهران شاهین‌طبع سرمربی شیمیدر قم در مطبوعات انجام داده، عنوان کرد: حکایت این موضوع را همه ایران می‌دانند. او قراردادی را با ما منعقد کرد و بعد از آن با مبلغ بیشتری با شهرداری گرگان به توافق رسید و هر علت و مطلب دیگری که از طرف این بازیکن اعلام می‌شود، به نوعی سیاه‌نمایی است.

وی تصریح کرد: در باشگاه شیمیدر برخلاف تیم ملی، به هیچ عنوان بازیکن سالاری وجود نداشته و همه اعضا همواره دعوت به احترام متقابل می‌شوند. متاسفانه این بازیکن با زیر پا گذاشتن تمامی رسومات و هنجار‌های پهلوانی و اجتماعی، بدعت بدی را در بسکتبال ایران باب کرد که متاسفانه با عملکرد ضعیف فدراسیون قطعاً در آینده از این دست مشکلات بیشتر خواهیم دید.

قائم‌مقام باشگاه شیمیدر قم با اشاره به تعیین ۱۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی جمشیدی از سوی کمیته انضباطی برای خسارت باشگاه شیمیدر گفت: این مبلغ توسط پیشکسوت محترم جناب آقای لارودی مشخص شده که با تمام احترامی که به او دارم، متذکر می‌شوم که نامبرده مدرک کارشناسی در این زمینه نداشته و اصلا متوجه نشدیم که این عدد بر چه پایه و اساس تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه بالاجبار ناگزیر شد در پست محمد جمشیدی یک بازیکن خارجی بیاورد و سهمیه خارجی خود در پست دیگر را بسوزاند. جهت اطلاع باید بگویم در پست او با بازیکنان طراز اول زیادی صحبت کرده بودیم و به جای جمشیدی به راحتی می‌توانستیم آن‌ها را جذب کنیم که متاسفانه تمامی این فرصت‌ها برای باشگاه از دست رفت.

صفرزاده در خصوص حکم و خسارت ۱۵۰ میلیون تومانی افزود: در حکم اصلی دو ماه محرومیت، عذرخواهی رسمی در جراید و پرداخت مبلغ خسارت وارد شده به شیمیدر ثبت شده بود، اما با اعتراض جمشیدی این حکم کلاً تغییر پیدا کرده که بعد از پیگیری باشگاه، گفتند به خاطر خدمات این ملی‌پوش تخفیف قائل شدیم. سوال اینجاست مگر باشگاه شیمیدر به بسکتبال خدمت نکرده؟ مگر دیگران خدمت نمی‌کنند؟!

قائم‌مقام باشگاه فرهنگی ورزشی شیمیدر قم افزود: مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان جریمه هیچ پایه و اساسی ندارد و کاملاً دلی است و از آن طرف فدراسیون ۲۰۰ میلیون تومان جریمه گرفته و به نظر می‌رسد فدراسیون از باشگاه شیمیدر بیشتر متضرر شده است.

وی گفت: پنجشنبه ۲۲ مهر با من تماس گرفتند و در مورد جبران خسارت سوال کردند، آن وقت مشخص می‌شود که حکم و نظریه کارشناس را ۲۱ مهر صادر کرده‌اند. پس چرا روز بعدش با من تماس می‌گیرند؟ مشخص است که تمام این موارد به این سمت می‌رود که این بازیکن بتواند ۲۴ مهر برای تیمش بازی کند.

صفرزاده اضافه کرد: جالب این است که در حکم ارسال شده تاریخ ۲۴ را تبدیل به ۲۱ مهرماه کرده‌اند. البته تنها نکته مثبت این رای این است که این اتفاق‌ها افتاد تا کسانی که ادعا می‌کردند فدراسیون حامی شیمیدر است، دهان‌شان بسته شود و حداقل مشخص شد که فدراسیون هیچ وقت از ما حمایت نکرده و باید از این فرصت استفاده کرده و اعلام کنم که باشگاه شیمیدر هیچ وقت نیاز به کمک آن‌ها نداشته و ندارد.

وی از عدم عذرخواهی محمد جمشیدی در جراید گفت و عنوان کرد: سرپرست دبیری فدراسیون در خصوص عذرخواهی این بازیکن در رسانه‌ها صحبت کرده و من نمی‌دانم در کدام رسانه این عذرخواهی مطرح شده؟ وقتی یک بازیکن به خودش اجازه می‌دهد باشگاه و سرمربی تیم ملی را بدون هیچ پایه و اساسی و بدون مدرک و ادله و به کذب زیر سئوال ببرد، خوب قاعدتاً باید از جایی چراغ سبز گرفته باشد.

قائم‌مقام باشگاه شیمیدر قم تصریح کرد: همه می‌دانیم که جایگاه سرمربی تیم ملی تنها شخصی نیست، بلکه یک جایگاه حقوقی محسوب می‌شود، وقتی مدیر و سرپرست تیم ملی به رستوران پدر همسر این بازیکن می‌روند و در خصوص تیم ملی و سرمربی درد دل می‌کنند، مشخص است حکم نهایی این بازیکن سر از کجا در می‌آورد.

وی ابراز کرد: سال گذشته از صمد نیکخواه بهرامی شکایت کردیم، ۴۵ روز طول کشید تا کمیته انضباطی تشکیل شود، اما درباره جمشیدی در عرض ۲۴ ساعت رای اولیه‌ای که ظرف ۴۰ روز به اجماع رسیده شده بود را هوا کردند، یعنی کسی در این بسکتبال متوجه نیست که اوضاع از چه قرار است؟

قائم‌مقام باشگاه شیمیدر قم در ادامه راجع به مسائل روز لیگ برتر گفت: یک لیگ حرفه‌ای که گردش مالی بالای ۴۰۰ میلیارد تومان دارد، چرا آیین‌نامه لیگ و مصوبات جلسات نهایی آن هنوز به باشگاه‌ها ارسال نشده است؟ مگر این لیگ، لیگ محلات است؟ از نظر ما آیین‌نامه سال قبل ساری و جاری است و قویاً اعلام می‌کنم تا همین لحظه آیین‌نامه جدیدی اعلام نگردیده است!

وی تصریح کرد: این آیین‌نامه می‌بایست سه ماه قبل از لیگ اعلام شود و باشگاه‌ها بر اساس آن حرکت کنند، نه بعد از شروع مسابقات! فکر می‌کنید چرا آیین‌نامه ارسال نمی‌شود؟ با این فدراسیون و این وضعیت تغییر مفاد آن و قوانین به نفع تیم‌های مورد نظر به هیچ وجه عجیب نخواهد بود، همان‌طور که می‌خواستید قانون بازیکنان لژیونر را بدون اعلام و اطلاع به کلیه تیم‌ها که خارجی محسوب می‌شوند، تغییر دهید و آن‌ها را ایرانی محسوب کنید و به تیم‌هایشان برسانید.

صفرزاده افزود: اگر در جلسه اول لیگ من دست روی این موضوع نمی‌گذاشتم و اصرار به رای‌گیری نمی‌کردم این کار تا الان انجام شده بود. جالب اینکه نظر رئیس فدراسیون با ۱۴ رای مخالف رد شد، حتی در خصوص مات اسپانسر فدراسیون و گزارش مالی به باشگاه‌ها سوال این است که حق تبلیغات محیطی را چرا اعلام نمی‌کنید؟ احتمالاً باز ۲۰ تا ۳۰ درصد برای تیم میزبان و مابقی متعلق به فدراسیون است! که البته تا این لحظه تازه این را هم امسال اعلام نکرده‌اید.

وی ادامه داد: باشگاه‌ها بیایند هزینه کنند که شما قرارداد‌های خود را ببندید و هیچ وقت هم در مورد آن شفاف‌سازی نکنید؟ مگر مات با توجه به حضور همین باشگاه‌ها نیامده است؟ اگر این باشگاه‌ها نباشند فدراسیون کاری می‌تواند از پیش ببرد؟ آیا این قانونی است که بابت هر بازیکن خارجی ۲۰ میلیون تومان می‌گیرید در حالیکه این مبلغ طبق قوانین فیبا حدود ۱۰ میلیون تومان است.

قائم مقام باشگاه شیمیدر تاکید کرد: اگر قرار به حرف زدن است مثل صحبت‌هایی که این دوستان بر اساس منافع‌شان انجام می‌دهند، حرف زیاد است و الی ماشاءلله، امیدوارم در این دو ماه باقی مانده دوستان کاری نکنند که باز هم مجبور به حرف زدن بیشتر شویم، اما بدانید مصرانه از حق باشگاه دفاع خواهیم کرد.

صفرزاده گفت: قاعدتاً فدراسیون‌نشینان می‌دانند که امضای دو قرارداد رسمی و سندسازی و از این دست مسائل چه عواقبی دارد.

وی در پایان عنوان کرد: در آخر از مسوولان وازرت ورزش و جوانان استدعا داریم که با زیر ذره‌بین بردن این قبیل موضوعات اجازه ندهند که این مسائل در ورزش کشور نهادینه شود، چون شکی نیست که بزرگترین متضرر آن نهایتاً ورزش کشور و جامعه ورزش خواهد بود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *