رئیس کل دادگستری تهران: توجه به اتقان آراء، جهت پیشگیری از خسارات و شلوغی دادگاه‌های تجدید نظر ضروری است

17:46 - 28 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۷۸۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه توجه به اتقان آراء، جهت پیشگیری از خسارات و شلوغی دادگاه‌های تجدید نظر ضروری است، گفت: در حال حاضر در موضوع رفع اطاله دادرسی، اقدامات مختلفی به‌صورت حجمی و کمی به صورت قابل توجهی انجام گرفته، ولی باید بیشتر اقدام شود.
- محمدجواد حشمتی مهذب، رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران با اشاره به حاکمیت اخلاق در جامعه اسلامی گفت: باید با رعایت اخلاق در رفتار، تاثیر مثبت بگذاریم و از تکریم ارباب رجوع غفلت نکنیم، تا مردم و مراجعان از برخورد‌های همکاران رضایت بیشتری را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: توجه به اتقان آراء، جهت پیشگیری از خسارات و شلوغی دادگاه‌های تجدید نظر ضروری است؛ چرا که منتهی به جلب رضایت مردم می‌شود. موانع و مشکلات مربوط به افزایش اتقان آراء مورد بررسی قرار گیرد و راهکار مناسب برای حل آن ارائه شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در موضوع رفع اطاله دادرسی، اقدامات مختلفی به‌صورت حجمی و کمی به صورت قابل توجهی انجام گرفته، ولی باید بیشتر اقدام شود.

حشمتی مهذب با تاکید بر ضرورت نظارت بر دستگاه‌ها گفت: باید طوری عمل شود که بازرسی‌ها اثربخشی لازم را داشته باشند و در خصوص توقیف اموال مردم نیز به مساله نظارت بر آن توجه شود که ظرف ۳ تا ۶ ماه توقیف‌های صورت گرفته تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران بر پیگیری سند تحول قضایی توسط روسای کمیته‌ها از نظر کاربردی و اجرایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود تاکید کرد و گفت: موضوع زندان و زندانیان یکی از چالش‌های موجود است که وظیفه ما را سنگین می‌کند.

نظارت بیشتر بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و جلوگیری از ایجاد دعاوی ناقص و بی‌مورد

مسعود ستایشی، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه این نشست گفت: یکی از موضوعات مهم در ارتباط با زندانیان، اهتمام در پایش و اشتغال زندانیان است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *