بازار طلا داغ شد

9:40 - 30 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۷۹۹۵
نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: افزایش قیمت نفت سبب کاهش قیمت دلار و افزایش تقاضا برای خرید طلا در بازار‌های جهانی شد.

- باشگاه خبرنگاران نوشت: محمد کشتی آرای نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا وسکه در چهارمین هفته مهر ۱۴۰۰ گفت: در این هفته قیمت اونس جهانی سیر صعودی داشت که علت آن را می‌توان نوسانات بازار‌های نفتی نام برد چراکه قیمت نفت افزایش یافته است درنتیجه کاهش ارزش دلار را به همراه داشت و باعث شد تقاضا برای خرید طلا در بازار‌های جهانی افزایش یابد به همین دلیل هم قیمت اونس جهانی با افزایش ۲۰ دلاری همراه باشد.

او افزود: نوسانات جزئی ارز را در این هفته شاهد بودیم و حدود ۱۲۰ تومان نرخ دلار افزایش یافت بنابر این افرایش قیمت اونس جهانی و ارز سبب شد که نرخ طلا افزایش یابد، اما قیمت سکه بدون تغییر بود که دلیل آن را می‌توان کاهش تقاضا برای خرید سکه در این هفته نام برد در نتیجه افزایش اونس جهانی و ارز تاثیری زیادی بر قیمت انواع سکه نگذاشت.

گشتی آرای اظهار کرد: هر مثقال طلای آب شده با افزایش ۴۲ هزار تومانی به مبلغ ۴ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۱۱ هزار تومان بر ارزش ان افزوده شد و به رقم یک میلیون و ۱۵۳ هزار تومان رسید.

او تصریح کرد: سکه طرح قدیم بدون تغییر در قیمت در کانال ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ایستاد و هر قطعه سکه طرح جدید با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی بدون تغییر در نرخ به ترتیب ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هستند.

کشتی آرای بیان کرد: حباب سکه در این هفته با تغییرات ناچیزی همراه بود و حدود ۱۰ هزار توان افزایش یافت و به ۳۸۰ هزار تومان رسیده است

او گفت: به طور کلی بازار باتوجه به کاهش تقاضا برای سکه نشان دهنده آن است که طلا برای سرمایه گذاری جاذبه و هیجان سابق خود را برای سرمایه گذاران از دست داده است و به همین دلیل تاثیر تغییرات نرخ ارز و اونس جهانی بیشتر بر قیمت طلا مشهود بوده است.


برچسب ها: اخباراقتصادی طلا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *