امام‌جمعه اهل سنت زاهدان: شیعه و سنی باید کنار یکدیگر قرار بگیرند/ حادثه ترور شیعیان افغانستان محکوم است

17:26 - 01 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۳۹۳
امام‌جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه در کشور اسلامی ایران وحدت حکم‌فرما است گفت: شیعه و سنی باید کنار یکدیگر قرار بگیرند. تکفیر معنایی ندارد و کسانی که درصدد تفرقه‌افکنی هستند روسیاه خواهند بود.
- مولوی عبدالحمید زهی در مراسم اختتامیه سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه ما ملت حضرت ابراهیم علیه السلام هستیم گفت: ما ظرفیت خود را از پیامبران می‌گیریم و با این ظرفیت می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: امروز با پدیده بیداری اسلامی مواجه هستیم که حکومت اسلامی از آن نشئت گرفته است. از سویی با پدیده شوم نفاق نیز مواجه هستیم؛ لذا ضرورت وحدت برای رهایی از نفاق بسیار مهم است.

وی گفت: البته در کشور اسلامی ایران وحدت حکمفرما است. ما باید برای حقوق همه ادیان بیش از گذشته آماده باشیم و توصیه می‌کنیم هر حکومت اسلامی حقوق شیعه و سنی را رعایت کنند.

مولوی عبدالحمید بیان کرد: خدا با آن ملتی است که افق و نظر دید بلندی دارند و حوزه‌ها و علمای حوزه شیعه و سنی باید ظرفیت خود را افزایش بدهند. ما امت واحده هستیم. ما اعتقاد داریم باید از شیعه حمایت کنیم و هر ۲ حمله تروریستی در افغانستان علیه شیعیان از نظر اهل سنت محکوم است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: شیعه و سنی باید کنار یکدیگر قرار بگیرند. تکفیر معنایی ندارد و طبقه فرمایش قرآن هر کسی که به اسلام گرایش پیدا کند همه با هم برادر دینی هستند. کسانی که در صدد تفرقه‌افکنی هستند روسیاه خواهند بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *