وزیر بهداشت: بیش از ۷۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است

0:02 - 02 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۴۲۹
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به واردات واکسن در ۲ ماه اخیر بیش از ۷۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است، اما باید برای مقابله با موج ششم این بیماری منحوس آماده باشیم.

-  بهرام عین الهی، وزیر بهداشت شنبه شب با حضور در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما گفت: با همکاری مردم و تمامی دستگاه‌های اجرایی و توجه جدی دولت به واردات واکسن در ۲ ماه اخیر بیش از ۷۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است اما باید به منظور مقابله با موج ششم این بیماری آمادگی داشته باشیم. هم اکنون تعداد هموطنان واکسن زده در کشور به حدود ۸۰ میلیون نفر رسیده است.

وزیر بهداشت در ادامه ضمن بیان اینکه در مرداد ماه سال جاری فقط ۵ میلیون نفر در کشور واکسینه شده بودند، خاطرنشان کرد: در مرداد ماه سال جاری تعداد فوتی‌های روزانه کشور حدود ۷۰۰ نفر بود، اما امروز به ۱۲۴ نفر کاهش پیدا کرده است. در مرداد ماه سال جاری بیش از ۷ هزار نفر در روز بستری می‌شدند، اما با افزایش تعداد تزریق واکسن هم اکنون تعداد بستری‌ها به ۱۴۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت شکننده مقابله با کرونا با وجود تزریق واکسن گفت: هرچند که در شرایط مناسبی این بیماری به کنترل در آمده، اما ما باید برای مقابله با موج ششم این بیماری منحوس آماده باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *