رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای قانون تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز برای همه یکسان است

10:38 - 04 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۸۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با بیان اینکه همه ساخت و ساز‌های غیرمجاز منتسب به هر شخص، گروه، جناح و هر سلیقه‌ای و با هر کیفیتی که باشد باید تخریب شود، گفت: گروه‌های مطالبه گر در این گونه عرصه‌ها که زمینه ساز تضییع حقوق عامه است، برای اجرای دقیق قانون وارد میدان شوند و موضوع را مطالبه کنند.
- حسن خانجانی موقر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: تبعیض در اجرای قانون معنایی ندارد و درباره حکم به تخریب ساخت و ساز‌های غیرقانونی هم باید همین گونه باشد و همه در برابر قانون یکسان هستند.

وی اظهار کرد: بنابراین همه ساخت و ساز‌های غیرمجاز منتسب به هر شخص، گروه، جناح و هر سلیقه‌ای و با هر کیفیتی که باشد باید تخریب شود.

دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان اینکه هیچ کسی نمی‌تواند خود را جدای از قانون بداند و به فکر دور زدن آن بیافتد، افزود: همه باید ملتزم به قانون باشیم و جهل به قانون رافع مسئولیت کیفری و مانع از مجازات مرتکب نیست.

خانجانی موقر با ابراز گلایه از اینکه میانگین ارائه مجوز‌های لازم و صدور پروانه ساخت و ساز در شهرداری همدان ۱۰ ماه است، گفت: مجموعه مدیریت شهری باید هر چه سریع‌تر به سمت اصلاح این روند حرکت کنند تا از یک سو مردم به دلیل طولانی شدن روند اخذ پروانه به سمت اقدامات غیرقانونی نروند و از سویی دیگر زودتر متوجه شوند که ساخت و سازی که در دست اقدام دارند، غیرقانونی است یا خیر.

وی افزود: گاهی پیش می‌آید که به دلیل شرایط اضطرار همچون شرایط بحرانی زلزله کانکس یا چادری برای تحصیل دانش آموزان در آن مناطق برپا می‌کنند، اما در همدان که شرایط اضطرار نیست، استقرار کانکس برای تحصیل دانش آموزان معنایی ندارد.
 
خانجانی موقر تأکید کرد: گروه‌های مطالبه گر باید در این عرصه‌ها از جمله اجرای دقیق قانون وارد میدان عمل شوند و این گونه اعمال خلاف قانون که زمینه ساز تضییع حقوق عامه می‌شود را مطالبه گرانه پیش ببرند و پیگیری کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *