قطار سازش با رژیم صهیونیستی در ایستگاه عربستان

5:15 - 05 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۱۱۱
قطار سازش رژیم‌های عربی منطقه و خیانت به آرمان جهان اسلام به ایستگاه عربستان نزدیک می‌شود.

- پس از سازش رژیم‎هایی چون امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی، برخی دیگر از رژیم‌های سازشکار و خیانتکار به آرمان فلسطین که آرمان جهان اسلام است، وسوسه شدند تا به قطار خیانتکاران بپیوندند.

امارات و بحرین از نخستین رژیم‌هایی بودند که برای سازش با رژیم اسرائیل پیشقدم شدند و پس از آن بر شدت گسترش روابط افزودند و سفارتخانه‌های دو طرف بازگشایی شد.

پرواز هواپیما‌های مسافربری میان دو طرف یعنی رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین نیز برقرار شد و این روند سازش خیانتکارانه به گونه‌ای بود که بسیاری از کشور‌های مسلمان دنیا از این اتفاق ناخرسند شده و آن را محکوم کردند.

در این میان مردم فلسطین نیز بیشترین آسیب را از این خیانت متحمل شدند چرا که سازش با اسرائیل به رسمیت شناختن اشغالگری سرزمین فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی است.

برخی از رژیم‌هایی که در منطقه خلیج فارس حضور ندارند نیز تن به این خیانت دادند، مانند سودان، اما این رفتار‌ها باعث شد که خشم از رژیم صهیونیستی و سران کشور‌های اسلامی که تن به سازش دادند، افزایش یابد.

کودتای نظامی در سودان که به تازگی اتفاق افتاده است می‌توان واکنشی به روند سازش این کشور با رژیم صهیونیستی دانست.

اما در این میان عربستان با وجودی که مشکلت بسیاری در داخل و پیرامون خود دارد، سعی می‌کند در برقراری رابطه با اسرائیل و سازش با این رژیم، لاکپشت وار حرکت کند و عجله‌ای از خود نشان ندهد.

سعودی‌ها در حال سنجش شرایط داخلی و خارجی نسبت به تصمیم خود در زمینه سازش با رژیم صهیونیستی هستند.

سران سعودی ابتدا اجازه پرواز هواپیما‌های اسرائیلی را از آسمان خود صادر کردند و اکنون پس از گذشت زمان طولانی از این تصمیم، اجازه پرواز مستقیم به یک هواپیمای مسافربری که متعلق به امارات است از ریاض به سوی سرزمین‌های اشغالی را صادر کرده‎اند.

چنین روندی در سیاست سعودی‌ها نشان می‌دهد که قطار سازش که پس از امارات و بحرین به سوی ریاض در حرکت بود، به این کشور نزدیک شده و می‌رود تا مسافر سعودی خود را نیز سوار کند.

البته عربستان به ویژه سران این کشور باید به تبعات تصمیمی که می‌رود اجرا شود نیز بیندیشند.

عربستان مرکز استقرار مکان‌های مذهبی مهمی در خاک خود است که از سوی مسلمانان جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آیا سران سعودی به آینده اقدام خود در برقراری ارتباط با رژیم اسرائیل فکر کرده‎اند؟

در این زمینه احتمالاتی وجود دارد که می‌تواند محقق شود.

اگر عربستان تن به سازش خیانت بار خود با رژیم صهیونیستی بدهد، افکار عمومی جهان اسلام نسبت به آن حساس شده و واکنش نشان خواهند داد.

حتی در داخل عربستان نیز سران این کشور باید در انتظار واکنش‌هایی باشند که چه بسا شرایط را برای مقام‎های ریاض به وخامت بکشد.

از سوی دیگر مسلمانان جهان قطعاً نسبت به تصمیم سران ریاض در سازش با رژیم اسرائیل واکنش نشان خواهند داد.

تظاهرات و راهپیمایی علیه این اقدام کمترین واکنشی است که می‌توان انتظار داشت.

مسلمانان جهان اگر عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی سازش کند، باید واکنشی جدی را از خود نشان بدهند، عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل خطری است که جهان اسلام را تهدید می‌کند.

کشور‌های اسلامی که با روند سازش مخالفند و تعداد آن‌ها هم کم نیست، باید در این زمینه ورود کرده و از ظرفیت‌های خود برای ممانعت از ادامه این روند استفاده کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *