طرز تهیه اسنک مرغ

5:50 - 05 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۱۱۳
اسنک مرغ یکی از انواع غذا‌های خوشمزه و فوری است که می‌توانید با گوشت مرغ در منزل تهیه کنید.

_ ایرنا نوشت: اسنک مرغ از جمله غذا‌های جذاب است که می‌توانید آن را با ادویه و افزودنی‌های مختلف از جمله قارچ و پنیر آن را به غذایی مطلوب طبع همه تبدیل کنید. با توجه به این که اسنک مرغ غذایی خوش خوراک و لقمه‌ای است به راحتی می‌توانید به عنوان یک غذای سالم آن را برای روز پرکار نیز آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه اسنک مرغ:

فیله مرغ: ۴ عدد

قارچ: ۴۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد درشت

فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد

نان تست: ۱۲ عدد

پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت اسنک مرغ:

۱. ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه مناسب تفت می‌دهیم تا سبک شود، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می‌کنیم و تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا پیاز و ادویه‌های ترکیب شوند.

۲. در این مرحله فیله‌های مرغ را به صورت نگینی خرد می‌کنیم و به تابه اضافه می‌کنیم. حالا فیله‌ها را در حدی که تغییر رنگ دهند تفت می‌دهیم. در ادامه قارچ و فلفل دلمه‌ای را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می‌کنیم.

۳. تفت دادن مواد را ادامه می‌دهیم تا قارچ‌ها آب بیندازند و آب اضافی‌شان به طور کامل تبخیر شود. در اخر مقداری نمک و ادویه به مواد اضافه می‌کنیم و تابه را کنار می‌گذاریم. حالا خشکی‌های اطراف نان‌های تست را با یک کارد تیز برش می‌زنیم.

۴. روی هر نان تست مقداری از مایه مرغ می‌ریزیم، سپس مقداری پنیر روی مایه مرغ می‌ریزیم و در آخر یک نان تست دیگر روی مایه مرغ و پنیر پیتزا قرار می‌دهیم و با کف دست کمی فشار می‌دهیم تا نان‌ها به هم بچسبند.

۵. یکی از نکاتی مهمی که هنگام درست کردن اسنک باید توجه داشته باشیم این است که حتما مواد را در مرکز نان تست بریزیم و حداقل از کناره‌های نان تست یک سانتی متر فاصله داشته باشد تا زمان پخت بیرون نریزد.

۶. حالا نان تست کامل را داخل ساندویچ ساز قرار می‌دهیم و درب ساندویچ ساز را می‌بندیم تا اسنک‌ها اماده شود. در اخر اسنک‌های اماده شد را از وسط از هم جدا می‌کنیم.


برچسب ها: غذا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *