کاهش نوسانات بازار طلا وسکه/ طلا از جاذبه سرمایه‌گذاری خارج شد

14:33 - 08 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۹۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: بازار طلا و سکه با نوسان کمی همراه بوده و فقط قیمت طلا باتوجه به نوسانات قیمت ارز و قیمت جهانی در حال تغییر است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره روند قیمت هفته گذشته طلا نسبت به امروز و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جِرم - «ounce») جهانی سکه مؤثر بوده است، گفت: در هفته گذشته قیمت انس جهانی نوسان حدود ۳۰ دلاری را داشته که در طول هفته بر روی قیمت طلا و سکه داخل کشور تأثیر گذاشته است.

وی افزود: قیمت ارز نیز در طول هفته گذشته نوسان افزایشی داشته، ولی در پایان هفته مجدداً به سطح اولیه قیمت هفته گذشته بازگشته است. با نوساناتی که قیمت انس و ارز پیدا کرده می‌بایست قیمت طلا و سکه نیز تغییراتی کند، ولی باتوجه به کاهش تقاضا برای خرید سکه قیمت انواع سکه در طول هفته تغییری نداشته، ولی هم پای نوسانات قیمت ارز و قیمت جهانی، قیمت طلا در نوسان بوده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: اگر بخواهیم قیمت‌های ابتدا و انتهای هفته را با یکدیگر مقایسه کنیم تغییر مخصوصی در قیمت‌ها به وجود نیامده است و فقط در حد افزایش و کاهش چند دلاری قیمت انس جهانی، قیمت‌ها نوسان داشته است.

وی خاطر نشان کرد: این روز‌ها کاهش تقاضا و داد و ستد‌ها به دلیل کاهش قیمتی که در طول سال گذشته اتفاق افتاده باعث شده است که سرمایه‌گذاری و جاذبه طلا برای سرمایه‌گذاری از دست برود به همین دلیل بازار طلا و سکه با نوسان کمی همراه بوده و فقط قیمت طلا باتوجه به نوسانات قیمت ارز و قیمت جهانی در حال تغییر است.

کشتی آرای اظهار کرد: امروز هر انس طلا هزار و ۷۸۵ دلار است و این در حالی بوده که هفته گذشته هر انس طلا تا هزار و ۸۰۵ دلار افزایش داشته است.

وی در ادامه گفت: قیمت سکه طرح قدیم به طور متوسط ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

کشتی آرای  تصریح کرد: در حال حاضر هر مثقال طلای آب شده  ۵ میلیون و ۷۵ هزار تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت:، چون تقاضا کاهش پیدا کرده حباب سکه نیز کاهش داشته  و در حال حاضر ۲۷۰ هزار تومان است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *