تداوم روش‌های دردناک و زجرآور اعدام در آمریکا

0:45 - 10 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۲۹۶
رایج‌ترین روش اعدام در آمریکا، سبب درد طاقت فرسای محکومان به اعدام می‌شود.
روش‌های مختلفی از اعدام در آمریکا مجاز هستند که مرگ همراه با زجر و دردی طاقت فرسا را برای محکومان به اعدام رقم می‌زنند.
 
به گزارش «ایندیپندنت و آکسیوس»، اعدام با درد و زجر یک مرد سیاه پوست در ایالت «اوکلاهما» آمریکا نیز نتوانست پروتکل اعدام با تزریق کُشنده در این ایالت را تغییر دهد.
 
اوکلاهما که روند اعدام با تزریق کُشنده را به دلیل اعدام‌های زجر آور در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ متوقف کرده بود، پس از اجرای حکم اعدام اخیر با انتقاد‌های زیادی مواجه شد، اما مقام‌های زندان این ایالت تاکید دارند که حاضر به تغییر پروتکل اعدام نیست.
 
روش‌های مختلفی از اعدام در آمریکا مجاز هستند که برخلاف ادعا‌های مبنی بر بی درد و رنج بودن، مرگی زجرآور را برای محکومان به اعدام رقم می‌زنند.
 
اعدام با صندلی الکتریکی در ۸ ایالت، اتاق‌های گاز در ۷ ایالت و جوخه‌های تیراندازی در ۴ ایالت و تزریق کُشنده در دیگر ایالت‌های اجراکننده اعدام در آمریکا، مجاز هستند.
 
پزشکان در مورد دردناک بودن مرگ با تزریق کُشنده به عنوان رایج‌ترین شکل اعدام در آمریکا هشدار داده اند.
نتایج کالبدشکافی به قطعیت پزشکی اشاره می‌کند که زندانیان محکوم به اعدام فدرال پس از تزریق دارو‌های کُشنده، دردی طاقت فرسا را تحمل می‌کنند.
 
به گفته یک پزشک و متخصص اخلاق پزشکی، زندانیان محکوم به اعدام در هنگام اجرای حکم، حس غرق شدن یا خفگی را تجربه می‌کنند که دردناک‌ترین احساس‌های شناخته شده هستند.
 
زجر آور بودن اعدام با تزریق کُشنده سبب شده تا بسیاری از شرکت‌های دارویی در آمریکا، استفاده از دارو‌های خود برای این امر را ممنوع و از عرضه مواد شیمیایی برای تزریق کُشنده خودداری کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *