صفارهرندی: پژوهشکده، نقطه اتصال حوزه هنری با فضای آکادمیک است

19:13 - 09 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۴۱۷
سجاد صفارهرندی طی مراسمی به عنوان مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری معرفی و از زحمات چند ساله وحید یامین‌پور قدردانی شد.

- طبق گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در مراسمی که صبح امروز ۹ آبان‌ماه در حوزه هنری برگزار شد، سجاد صفارهرندی به عنوان مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری معرفی شد. این مراسم با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از مدیران بخش‌های گوناگون حوزه هنری برگزار شد.

رئیس حوزه هنری در این نشست گفت: وحید یامین‌پور عضوی از خانواده حوزه هنری است و رفتن ایشان از حوزه هنری تنها بر اساس تعینات اداری است. همچنین خیر مقدم و آرزوی موفقیت برای سجاد صفارهرندی در مسئولیت جدید داریم.

دادمان افزود: امید است تا همه حوزه هنری همانند پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، بستری باشد برای جوانه زدن و رشد کردن نهال‌هایی که هسته‌های معرفتی، فرهنگی و هنری را شکل دهد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: در روزگاری که فرصت‌ها و ظرفیت‌های به دست‌آمده در جمهوری اسلامی دچار ساختارزدگی شده است، وجود پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در حوزه هنری که به دور از هرگونه ساختارزدگی به خوبی شکل گرفته و به کار خود ادامه می‌دهد، موجب دلگرمی است؛ چرا که پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی دارای جوشش از درون، هویت جمعی، سنت فکری و فرهنگی مختص به خود و استقلال هویتی دارد. در چنین شرایطی بهتر است تا یکی از افراد همین جمع مسئولیت ادامه مدیریت پژوهشکده را به عهده بگیرد که چنین هم شده است.

دادمان در پایان گفت: سجاد صفارهرندی واجد شرایط علمی و عملی و روشن‌بینی و روشنفکری انقلابی است که انشالله در کنار دیگر دوستان در پژوهشکده رویداد‌های خوبی را رقم بزنند.

پژوهشکده نقطه اتصال حوزه هنری با فضای آکادمیک است

صفارهرندی مدیر جدید پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی نیز در این مراسم گفت: حضور یامین‌پور در پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی جدای از همه دستاورد‌های ساختار‌ی و حقوقی و همه ثمرات ایشان برای پژوهشکده و همچنین شخصیت محبوب ایشان در جبهه فرهنگی و هنری انقلاب، مایه فخر و زینت نه تنها برای پژوهشکده بلکه برای همه حوزه هنری بوده و هست. به همین دلیل عدم حضور ایشان به عنوان مدیر در پژوهشکده خسارتی برای حوزه هنری است و باید برای تدارک این خسارت تلاش کرد و البته روی یاری یامین‌پور برای ادامه کار پژوهشکده حساب می‌کنیم.

وی در پایان گفت: پژوهشکده نقطه اتصال حوزه هنری با فضای آکادمیک است. مسئله فرهنگ و هنر انقلاب در عین اینکه فرایند‌های جوشش خود را از متن جریان هنر دارد، اما اگر آن صورت‌بندی نظری خود را پیدا نکند و تعین نظری را جست‌و‌جو نکند و نیابد، آن چرخه مورد نظر ابتر می‌ماند.

جایگاه پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برقراری پیوند میان عرصه هنر انقلاب با قلمرو اندیشه، نظر و علوم انسانی است. همچنین مسیری که پژوهشکده در این سال‌های طی کرده است در راستای همین اهداف بوده است. امید است این مسیر به یاری دیگر دوستان ادامه داشته باشد.

پژوهشکده هم‌اکنون در بهترین شرایط ارتباطی با حوزه هنری است

وحید یامین‌پور نیز در سخنانی کوتاه گفت: سپردن سکان مدیریت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی به سجاد صفارهرندی بهترین نوع بدرقه برای من است. چرا که خیالم از ادامه فعالیت‌های پژوهشکده در مسیری که گام برداشته است با حضور صفارهرندی آسوده است.

پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی گنجینه‌ای است که در جان همه همکاران ما وجود داشت. هر آنچه تاکنون در پژوهشکده رخ داده است به‌خاطر وجود دوستان نخبه انقلابی، دغدغه‌مند و به دور از ریا در آن بوده است. پژوهشکده دارای برخی ویژگی‌های بهشتی است و امید است که این ویژگی‌ها را حفظ کند.

یامین‌پور در پایان با اشاره به اینکه ارتباطات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با حوزه هنری هم اکنون در بهترین شرایط خود است، گفت: حوزه هنری دارای فضایی است که به اندوخته‌های معرفتی ما می‌افزاید و من قدردان و شکرگذار این موهبت هستم.

گفتنی است، وحید یامین‌پور از سال ۹۳ مدیریت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری را بر عهده داشت و هم اکنون به عنوان معاون وزیر ورزش و جوانان منصوب شده است. سجاد صفارهرندی هم که به تازگی مدیریت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی را بر عهده گرفته است، دارای‌ای جامعه‌شناسی فرهنگی است و پیش از این مدیرگروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی بوده است.


برچسب ها: صفار هرندی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *