لزوم راه‌اندازی اردوگاه حرفه‌آموزی مددجویان کبوترخان در استان کرمان

11:31 - 10 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۰۵۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: فاز بندی و تکمیل اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان از ضرورت‌های امنیتی استان کرمان است و باید از همه ظرفیت‌های موجود برای راه اندازی آن استفاده شود.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه بررسی موانع و مشکلات راه اندازی اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان کرمان بیان داشت: ماده ۴۲ قانون مبارزه با مواد مخدر به قوه قضاییه اجازه داد به منظور حبس زدایی و بازپروری متهمان جرایم مرتبط با مواد مخدر، روانگردان‌ها و مواد مخدر صنعتی، آن‌ها را به نگهداری و حرفه آموزی در اردوگاه‌های حرفه آموزی محکوم کنند تا کار بازپروری آن‌ها به خوبی دنبال شود.

وی تصریح کرد: در این راستا مقرر شد اردوگاه‌های ماده ۴۲ طی یکسال راه اندازی شود که دولت نیز مسئول تامین مالی و ساخت این اردوگاه‌ها بوده است.

موحد، با اشاره به این مطلب که مقرر شده بود که ۷ اردوگاه حرفه آموزی ماده ۴۲ در سطح کشور راه اندازی شود، عنوان کرد: یکی از این اردوگاه‌ها در استان کرمان بوده است که با وجود راه اندازی این اردوگاه‌ها در استان‌های دیگر، کار احداث این اردوگاه در استان کرمان ناتمام باقی مانده است.

وی بر پرهیز از تغییر کاربری اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان تاکید کرد و گفت: خوب است که استفاده تلفیقی از این اردوگاه صورت گیرد، اما باید بر مبنای اصلی راه اندازی این اردوگاه‌ها توجه لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر زندان‌ها دو برابر ظرفیت اسمی خود در حال نگهداری مددجویان هستند که عمده این افراد نیز مددجویان جرایم مرتبط با مواد مخدر هستند، تاکید کرد: سرمایه گذاری عظیمی در اردوگاه حرفه آموزی کبوترخان انجام شده و راه اندازی آن بستگی به همت مدیران استان دارد و از ستاد مبارزه با مواد مخدر در قصور برای راه اندازی این اردوگاه گلایه‌مند هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: بخش زیادی از درآمد‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ناشی از اقدامات مقابله‌ای استان است، اما هزینه‌ها و اعتبارات اختصاص یافته به این استان متناسب با اقدامات مقابله‌ای نیست و این موارد را می‌توانیم با اعداد و مستندات به مسئولان کشوری نشان دهیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *