تلاش برای اشتغال زندانیان آزاد شده برنامه مرکز مراقبت از خروج زندانیان

21:06 - 16 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۳۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان در بازدید ۴ ساعته از زندان مرکزی ارومیه بر تلاش برای اشتغال زندانیان آزاد شده برنامه مرکز مراقبت از خروج زندانیان تاکید کرد.

- ناصر عتباتی در بعد از ظهر روز یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ در بازدید ۴ ساعته از زندان مرکزی ارومیه بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی دراین بازدید که مجیدی دادستان مرکز استان و محمدی مدیر کل سازمان زندان‌های استان، وی را همراهی می‌کردند، از بخش‌های مختلف کارگاهی و حرفه آموزی و داخل بند‌های زندان ارومیه بازدید و با زندانیان دیدار چهره به چهره نموده و درخواست‌های آن‌ها را استماع و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر نمودند.

رییس کل دادگستری استان در ابتدای این بازدید، در جلسه بنیاد تعاون زندانیان آذربایجان غربی شرکت و ضمن قرار گرفتن در جریان اقدامات بنیاد تعاون استان در زمینه اشتغال زایی برای زندانیان، گفت باید در خصوص استفاده بیش از پیش از ظرفیت کارآفرینان و سرمایه گذاران در زمینه ایجاد اشتغال برای زندانیان بهره گرفت وشرایط کار را برای آن‌ها فراهم کرد.

عتباتی به وظیفه سنگین مرکز مراقبت از خروج هم اشاره و گفت این مرکز باید اشتغال زندانیان آزاد شده را هم برام در برنامه ریزی خود داشته باشد و بعد از آزادی زندانی آن‌ها را به حال خود رها نکند واز تمام ظرفیت‌ها بهره بگیرد تا این افراد به یک زندگی سالم همراه با اشتغال حلال روی بیاورند.

رییس دادگستری استان ادامه داد با حمایت و مساعدت دستگاه قضایی استان و سازمان زندان‌ها با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذاران و وجود فضا و امکانات زیر ساختی لازم، زمینه اشتغال برای ۳۰۰ نفر دیگر از زندانیان در آینده نزدیک فراهم گردد و با احتساب ۱۷۰۲ نفر زندانی فعلی استان که شاغل می‌باشند این میزان به بیش از ۲۰۰۰ نفر افزایش یابد.

مقام عالی قضایی استان به کار گماردن کسانی که اعتیاد داشتند وپس از ترک اعتیاد مورد تایید مرکز ترک اعتیاد وابسته به قوه قضائیه هستند نیز تاکید واشتغال آن‌ها را بهترین راه حمایتی از آنان دانست.

شایان ذکر است در پایان بازدید از زندان، عتباتی در مراسمی میز خدمت شبانه روزی زندان مرکزی ارومیه که با هدف خدمت رسانی به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها برای پیگری امورات اداری و وضعیت زندانیان در طول شبانه روز ایجاد شده است را افتتاح نمود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *