پشت پرده ماجرای چمدان‌های تیم ملی فوتبال ایران + تصاویر اختصاصی

14:07 - 20 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۲۹۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تصاویر چمدان‌های تیم ملی فوتبال ایران نشان می‌دهد که برخی حاشیه‌‌سازی‌ها بی‌دلیل بوده است.

- در حالی‌که تیم ملی کشورمان امروز در پنجمین دیدارش در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر در لبنان حضور دارد طی روزهای اخیر داستان‌های هیجان انگیزی در مورد تعداد چمدان‌های تیم ملی در فضای مجازی منتشر شد که باعث جنجال رسانه‌ای پیرامون سفر تیم ملی کشورمان شد.

در این میان برخی از رسانه‌های عربی و فارسی زبان خارج از کشور مثل اینترنشنال با طرح ادعاهایی مضحک مدعی شده بودند چمدان‌های بازیکنان تیم ملی ایران بیش از حد بزرگ و غیر عادی است!

اما موضوع خنده‌دار تر این است که آنها مدعی شده بودند ایران قصد داشته از این طریق دلار و تجهیزات پهپادی به لبنان منتقل کند، اتفاقی که حتی باعث تمسخر آنها توسط کاربران در فضای مجازی شد.

 

اما‌ اصل ماجرا چیست؟!

تیم ملی دو بازی پشت سرهم در بیروت پایتخت لبنان و امان پایتخت اردن با تیم‌های لبنان و سوریه دارد. در نتیجه امکان بازگشت به تهران و سفر مجدد به مقصد جدید میسر نبود در نتیجه باید وسایل برای دو مسابقه تدارک دیده شود.

پشت پرده ماجرای چمدان‌های تیم ملی/ تصاویر اختصاصی میزان از محتوای چمدانها
بخش از این وسایل، وسایل تمرینی بود. در مجموع ۴ جلسه تمرین در لبنان و اردن باید برگزار شود. از آنجایی که میزبانان هیچ تعهدی برای ارائه وسایل ندارند، مهمان می‌بایست تمام تجهیزات تمرینی را با خود برای دو مسابقه همراه داشته باشد. پس بسیاری از چمدان‌ها مملو از توپ و تجهیزات تمرین از قبیل نیزه، کونز، مانع و... است.

مورد دوم وسایل شخصی از جمله گرمکن، البسه تمرین و مسابقه بود که به دلیل دو مسابقه پیاپی خارج از خانه، باید برای ۴ جلسه تمرین لباس، شورت و ساق کافی همراه داشت. در نتیجه برای ۴ جلسه تمرین حداقل ۱۲۰ دست ست کامل تمرین نیاز است.

از سوی دیگر به جهت برابری البسه مسابقه‌ای ایران با لبنان و سوریه (سفید، قرمز) باید هر دو رنگ را همراه برد. هر رنگ ۳ دست و ۳۰ عدد می‌شود ۹۰ دست سفید، ۹۰ دست قرمز و مجموعا ۱۸۰ عدد لباس مسابقه!

پشت پرده ماجرای چمدان‌های تیم ملی/ تصاویر اختصاصی میزان از محتوای چمدانها

حال چرا سه دست؟‌ یک دست برای نیمه اول و یک‌ دست برای نیمه دوم و یک دست رزرو که اگر لباس پاره یا دچار مشکل شد بازیکن در مسابقه به مشکل بر نخورد. به موارد بالا چمدان و وسایل شخصی کاروان را هم اضافه باید کرد.

از تمام این موارد که بگذریم همین چندی پیش که تصاویر آن موجود است در سفری که کاروان کره‌جنوبی به ایران داشت با چه حجمی از وسایل وارد کشورمان شد‌. کاروان کره جنوبی در تهران یک کامیون باری کامل وسایل و چمدان داشت!

با وجود این توضیحات تصاویری که به دست رسیده که محتوای داخل برخی از این چمدان ها را نشان می دهد که حاوی وسایل ورزشی، البسه تمرینی‌ و وسایل شخصی و... است.

پشت پرده ماجرای چمدان‌های تیم ملی/ تصاویر اختصاصی میزان از محتوای چمدانها

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *