آزادراه تهران - شمال و محور قدیم کرج - چالوس همچنان مسدود

10:27 - 22 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۵۷۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر کلیه محور‌ها به غیر از آزادراه تهران - شمال و چالوس- مرزن آباد و محور قدیم کرج - چالوس باز بوده و مشکلی در تردد محور‌های مواصلاتی وجود ندارد.

- طبق اعلام روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فرهاد مهریاری گفت: با ورود سامانه بارشی به کشور از روز گذشته در ١٦ استان کشور و بارش برف، ١٨٠ محور شریانی و ١١٠٠ محور غیر شریانی و فرعی بارش برف داشته اند که با تلاش شبانه روزی راهداران، در حال حاضر کلیه محور‌ها به غیر از آزادراه تهران - شمال و چالوس- مرزن آباد و محور قدیم کرج - چالوس باز بوده و مشکلی در تردد محور‌های مواصلاتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: آزادراه تهران - شمال و محور قدیم کرج - چالوس به دلیل طغیان رودخانه، وقوع سیل و انباشت سنگ و گل و لای روی سطح آزادراه و جاده قدیم بسته شده و پس از فروکش کردن سیل خساراتی هم به ابنیه فنی وارد شده است.

مهریاری با بیان این‌که محور‌های جایگزین مانند محور هراز و فیروزکوه را به مردم برای تردد معرفی کرده ایم، ادامه داد: طبق برآورد‌های صورت گرفته با توجه به خسارات وارد شده به بخشی از نقاط آزادراه تهران - شمال و محور قدیم کرج - چالوس تلاش می‌شود تا عصر امروز نسبت به پاکسازی و بازگشایی مسیر اقدام لازم صورت گیرد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین درباره آخرین وضعیت ترافیکی و جوی محور‌های مواصلاتی اعلام کرد: طبق برآورد‌های انجام شده و تحلیل‌های صورت گرفته از هواشناسی جاده‌ای، سامانه بارشی هم اکنون ۱۸ استان را با بارش برف و باران درگیر کرده است و این سامانه اواخر ساعات امروز از محور‌های شمالی و حوالی ظهر فردا از شمال شرقی کشور خارج خواهد شد.

وی افزود: توصیه ما این است که مردم حتما قبل از سفر از وضعیت هوا، جاده و ترافیک از طریق سامانه‌ها و تلفن گویای ۱۴۱ یا سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ کسب اطلاع کنند، همچنین می‌توانند با نصب اپلیکیشن ۱۴۱ تصاویر دوربین‌ها در جاده‌های مختلف را ببینند و سپس برای سفر خود برنامه ریزی بهتری کنند.

وی تأکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم اگر نیازی به سفر در شب ندارند، حتما مسافرت‌های خود را به ساعات روز موکول کنند و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را همراه خود داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *