زخم‌کاریِ سردمداران سلطه‌گر بر روح بشر

12:11 - 25 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۴۷۲
مجموعه مستند «توازن جمعیت و سلاح بیولوژیک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «سهیل سلیمی» در قالب چهار قسمت ۵۵‌دقیقه‌ای ساخته می‌شود. این مجموعه که تولید موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است.

- طبق اعلام روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی، مجموعه مستند «توازن جمعیت و سلاح بیولوژیک» با نگاهی پژوهشی به دنبال نمایش جهان پس از کرونا است. جهانی که گستره نفوذ این ویروس مرموز، موجب ایجاد شکل متفاوتی از زیست جامعه بشری شده است تا جامعه‌شناسان و روان‌شناسان و تحلیل‌گرانِ انسان‌شناسی، جهان را به پیش و پس از کرونا تقسیم نمایند. اما در پسِ همه تحلیل‌ها، دریچه‌ای تازه از طریق بررسی تاریخ شیوع بیماری‌های همه‌گیر نمایان می‌شود، وقتی بیماری راهی برای ریشه‌کن سازی جمعیتِ جهان و سیطره بر مردمان کشور‌ها به حساب می‌آید. از این رو، روایت تاریخی این مستند فراتر از شرح ناگواری‌های جهان تازه‌ی کرونایی است.

مستند «توازن جمعیت و سلاح بیولوژیک» براساس اسناد تحقیقاتی به این نتیجه می‌رسد که دلیل لشگرکشی‌ها را باید از طریق مناظر دیگری جُست، وقتی که بسیاری از جنگ‌افروزی‌ها با اهداف غیرنظامی انجام می‌شود و با بررسی ماهیت پلید استکبار جهانی، درمی‌یابیم که مداخله در توازن جمعیتی کشور‌ها از طریق بیماری‌ها، قدمتی چند هزارساله دارد.

مستند «توازن جمعیت و سلاح بیولوژیک» به تصرف جهان به واسطه‌ی «کرونا» می‌پردازد، جایی که مرور تاریخ و ردیابی شیوع بیماری‌های کُشنده نشان می‌دهد که چگونه استعمارگران از این طریق به دنبال توازن جمعیت جهت کسب منافع مورد نظر خود هستند. این مستندِ متفاوت، تولید موسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است که برای پخش از رسانه ملی آماده می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *