برای فرزند دار شدن چه دعای بخوانیم

16:00 - 04 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۵۲۴۱
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
یک کارشناس علوم قرآنی گفت: فرزند دار شدن یکی از موهبت‌های خداوند متعال است، اما هستند خانواده‌هایی که از این موهبت محرم هستند لذا دعا برای فرزند دار شدن آن هم به درگاه مبدا هستی ارزشمند و راهی برای برآورده شدن حاجت باشد.

احمد منتظری در گفت‌وگو با میزان پیرامون دعا برای بچه دار شدن گفت: فرزند دار شدن یکی از موهبت‌های خداوند متعال است، اما هستند خانواده‌هایی که از این موهبت محرم هستند لذا دعا برای فرزند دار شدن آن هم به درگاه مبدا هستی ارزشمند و راهی برای برآورده شدن حاجت باشد.

وی در همین راستا ادامه داد: در قرآن كريم نیز آیاتى پیرامون در خواست فرزند از پروردگار بیان شده است؛ هنگامی که زکریا روبه سوی خداوند می‌کند که در آیات ۳۸ و ۳۹ سوره آل عمران آمده است: «هُنالِکَ دَعا زَکَرِیَّا رَبَّهُ قالَ رَبِّ هَبْ لی‏ مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً إِنَّکَ سَمیعُ الدُّعاءِ* فَنادَتْهُ الْمَلائِکَةُ وَ هُوَ قائِمٌ یُصَلِّی فِی الْمِحْرابِ أَنَّ اللَّهَ یُبَشِّرُکَ بِیَحْیى‏ مُصَدِّقاً بِکَلِمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ سَیِّداً وَ حَصُوراً وَ نَبِیًّا مِنَ الصَّالِحینَ، در آنجا بود که زکریا پروردگار خویش را خواند و عرض کرد: خداوندا از طرف خود، فرزند پاکیزه اى به من عطا فرما، که تو دعا را مى شنوى* و هنگامى که او در محراب ایستاده، مشغول نیایش بود، فرشتگان او را صدا زدند که: خدا تو را به یحیى بشارت مى دهد کسى که کلمه خدا مسیح‏ را تصدیق مى کند و رهبر خواهد بود و از هوس هاى سرکش برکنار و پیامبرى از صالحان است) حتی پیامبران الهی نیز به درگاه خداوند متعال برای فرزند دعا کردند.

منتظری در مورد دعا تاکید کرد: چگونگی برای دعا جهت فرزندار شدن نیز مورد تاکید خداوند است آیه ۷۲ سوره نحل در مورد فرزند بیان شده است: «وَاللَّهُ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً وَ جَعَلَ لَکُمْ مِنْ أَزْواجِکُمْ بَنینَ وَ حَفَدَةً وَ رَزَقَکُمْ مِنَ الطَّیِّباتِ أَ فَبِالْباطِلِ یُؤْمِنُونَ وَ بِنِعْمَتِ اللَّهِ هُمْ یَکْفُرُونَ، خداوند براى شما از جنس خودتان همسرانى قرار داد و از همسران تان براى شما فرزندان و نوه هایى به وجود آورد و از پاکیزه‌ها به شما روزى داد آیا به باطل ایمان مى آورند، و نعمت خدا را انکار مى کنند»؛ لذا وجود فرزندان و نوه‌ها در کنار روز‌های پاکیزه به عنوان نعمت‌های الهی معرفی شده اند. در واقع این آیه کریمه به انسان‌ها این پیام را می‌دهد که در هنگام دعا کردن بدانید چه بر زبان می‌آروید و از خداوند چگونه نعمت و رحمت را طلب کنید تا سعادتمند و موفق باشید.

وی پیرامون مستجاب نشدن برخی دعا‌ها بیان کرد: چنانچه دعا مستجاب نگردد، نباید سبب ناامیدی انسان شود؛ زیرا چه بسا خداوند می‌خواهد با دعا انسان را تربیت کرده، قلب و دل او را شستشو بدهد.

این کارشناس علوم قرآنی دعا برای فرزندار شدن را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: دعا سبب می‌شود خداوند نعمت‌های خود را به سوی بندگانش روانه کند «امام رضا (ع)» پیرامون تاثیر دعا می‌فرمایند: «عَلَیکمْ بِسِلاحِ الْانْبیاءِ، قیلَ ما سِلاحُ الْانْبیاءِ؟ قالَ: الدُّعاء» شیعیان و پیروان اسلام! همواره به اسلحه پیامبران- که در کار‌ها و برنامه‌های سخت تبلیغی بدان مسلّح بودند- مسلّح شوید. شخصی از آن حضرت پرسید: اسلحه پیامبران چیست؟ ایشان فرمودند دعا؛ همچنین حضرت «علی (ع)» در خطبه ارزشمندِ همّام، در شرح حال متّقین می‌فرماید: «نُزِّلَتْ انْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِی الْبَلاءِ کالَّتی نُزِّلَتْ فِی الرَّخاءِ»؛ پرهیزکاران کسانی هستند که در حال رخا و آسایش و آرامش همان گونه هستند که در حال بلا و سختی و گرفتاری هستند» یعنی همواره خدا را ستایش کرد و شکر پروردگار را بجا می‌آورند حتی اگر حوائج آن‌ها برآورده نشده باشد.



Sayed Jawad
|
Spain
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
0
0
بسیار عالی درست خداوند دعاهای همه مومنین را قبول بگرداند ودر اخیر سپاس فراوان از شما
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *