امروز در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟

9:02 - 29 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۳۵۶
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: امروز در جنوب شرق وزش باد برای ارتفاعات کرمان، نیمه جنوبی فارس و غرب هرمزگان هم رگبار‌های پراکنده را انتظار داریم. سایر مناطق کشورمان جوی آرام خواهند داشت و در طی دو روز آینده با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت در نیمه شمالی کشورمان افزایش غلطت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را انتظار داریم. فردا در ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس و جنوب اصفهان رگبار‌هایی به صورت پراکنده رخ خواهد داد. یکشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب به کشورمان در استان‌های جنوب غرب، غرب، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب اصفهان بارش‌ها آغاز می‌شود.


وی ادامه داد: دوشنبه گستره فعالیت سامانه به شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران هم کشیده خواهد شد و به تدریج و به مناطقی از شرق و شمال شرق کشور هم به صورت بارش پراکنده خواهد رسید.
 
این کارشناس هواشناسی بیان داشت: دوشنبه بارش در جنوب غرب و غرب کشورمان تقویت می‌شود. نیمه غربی کشورمان بارش خواهد داشت و بر دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و غرب سواحل دریای خزر هم تاثیرگذار خواهد بود و بارش‌ها در این مناطق هم رخ خواهد داد. اما در مناطق سرد و مرتفع بارش‌ها به صورت برف خواهد بود و برای جنوب کشورمان همراه با رعدوبرق خواهد بود. سه‌شنبه مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده خواهد داشت و این سامانه بارشی روز سه شنبه از مرز‌های شرقی خارج می‌شود.

رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: برای تهران هم پیش بینی کرده ایم که طی سه روز آینده غبار محلی وجود داشته باشد و تهران هم روز دوشنبه بارانی خواهد شد. بیشینه دمای هوا ۱۳ درجه و کمینه دما هم در مهرآباد سه درجه زیر صفر پیش بینی شده است.
 

برچسب ها: تهران شهرداری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *