رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طلاق حاصل از ازدواج‌های دانشجویی یک پنجم میانگین کشوری است

13:04 - 29 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۴۶۲
مدیر بخش خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت:با توجه به آمار موجود و میانگین طلاق کشوری که نزدیک به ۳۰ درصد است آمار ثبت طلاق حاصل از ازدواج دانشجویی در حدود یک پنجم میانگین کشوری است که نشان از ثبات و پایداری این گونه ازدواج‌ها دارد.
حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی مدیریت خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با میزان درمورد ازدواج دانشجویی درطول دوسال گذشته گفت:اگرچه که درسال ۹۹ به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا وقفه‌ای در فعالیت‌ها به وجود آمد، اما از خرداد ماه امسال این فعالیت‌ها توسعه یافته و قریب به ۶ هزار دانشجو برای اعزام به اردو‌ها و دوره‌های آموزشی پذیرش شده اند.


وی ادامه داد:با گسترش فعالیت‌ها از بهار سال جاری هر هفته کاروان‌هایی در حدود ۳۵۰ تا ۳۶۰ نفری را برای اعزام به دوره‌های آموزشی به مشهد مقدس داریم.

حجت الاسلام هاشمی گفت: با توجه به انجام فرایند واکسیناسیون ظرفیت پذیریش را دو برابر کرده ایم، لازم به ذکر است در طی این دوران ازدواج‌ها افزایش یافته است، اما به جهت محدودیت‌های کرونایی آنچنان که باید نتوانسته بودیم پذیرای این عزیزان باشیم.

مدیر بخش خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:اگر چه که در سال ۹۹ اعزام نداشته ایم امانسبت به سال ۹۸ که در حدود ۸ هزار ازدواج داشته ایم در سال ۹۹ نیز با توجه به موضوع کرونا و محدودیت‌ها برای برگزاری برنامه‌ها بیش از ۱۶ هزار ازدواج داشته ایم.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین متقاضیان شما دانشجویان کدام مقاطع است گفت:بیش از ۵۰ درصد از متقاضیان دانشجویان دوره کارشناسی هستند و برنامه ما نیز در ستاد تشکیل ستاد ملی ازدواج دانشجویی با همکاری وزارتخانه‌ها و مراکز تصمیم ساز از خیرین و کمیته امداد تا مراکزی مثل بنیاد مستضعفان و مراکز دیگر برای ترویج ازدواج اگاهانه، آسان و پایدار است.

وی در مورد پایداری ازدواج دانشجویی نسبت به سایر ازدواج‌های ثبت شده در کشور گفت:با توجه به اعلام سازمان ثبت و استعلام از کد ملی افرادی که اقدام به ازدواج دانشجویی انجام داده اند میزان طلاق در این ازدواج‌ها در حدود ۶ درصد است.

حجت الاسلام هاشمی گفت:با توجه به آمار موجود و میانگین طلاق کشوری که نزذدیک به ۳۰ درصد است آمار ثبت طلاق حاصل از ازدواج دانشجویی در حدود یک پنجم میانگین کشوری است که نشان از ثبات و پایداری این گونه ازدواج‌ها دارد.

وی در پایان گفت:اولویت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در موضوع ازدواج زمینه سازی برای ازدواج آسان است، این موضوع است که یک قدم به جلو حرکت کند و پیش از اینکه دانشجویان برای این امر اقدام نمایند تمهیدات لازم را برای تسهیل گری ازدواج دانشجویان در بدو ورود به دانشگا‌ها ازطریق واسطین، مشاورین و هم انجمن‌های هم رسان فراهم نمایند و پس از آن نیز به سمت تسهیلات لازم، چون خوابگاه‌های متاهلی، مهد کودک‌ها، تسهیلات بانکی و... برود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *