از عدم دعوت از دورگه‌ها به تیم ملی بسکتبال به دلایل فنی تا پاکسازی آثار شاهین‌طبع

10:13 - 02 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۱۱۵
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
در لیست نهایی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره نخست انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ خری از بازیکنان دورگه نیست.
- مصطفی هاشمی سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال ایران روز اول آبان ماه لیست ۱۸ نفره تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ را اعلام کرد، اما پس از انتشار این فهرست اهالی بسکتبال شاهد تغییرات اساسی در لیست نفرات دعوت شده به اردو بودند.
 
دعوت نشدن تمامی بازیکنان دو رگه که در المپیک توکیو و لیست مهران شاهین‌طبع حضور داشتند و همچنین بازگشت بازیکنان باتجربه‌ای مانند مهدی کامرانی به تیم ملی، از جمله موارد مهمی بود که سوالاتی را در ذهن علاقمندان به این رشته در خصوص لیست تیم ملی به همراه داشت.  
 
پس از عدم دعوت از هر ۳ بازیکن دورگه یعنی مایک رستم‌پور، آرون گرامی‌پور و پویان جلالی‌پور به اردوی تیم ملی شائبه‌هایی در خصوص عدم اعتقاد هاشمی به این بازیکنان به وجود آمد و حتی برخی کارشناسان پا را فراتر گذاشتند و مدعی شدند این اقدام سرمربی جدید با هماهنگی فدراسیون بسکتبال بوده و تصمیمی نبوده که سرمربی تیم ملی شخصا گرفته باشد.
 
همچنین برخی از خبرنگاران در جریان حضور در تمرین تیم ملی مدعی آن شدند که هاشمی بنابه تفکرات شخصی خود اعتقادی به بازیکنان دورگه ندارد، اما این مربی در پاسخ به این اظهارات خاطرنشان کرد: «شخصا لفظ دورگه را دوست ندارم. هر کسی که پاسپورت ایرانی دارد شهروند ایرانی محسوب می‌شود و من به آن‌ها دید دیگری ندارم، اما از همان روز اول گفتم که معیارم فعالیت و عملکرد بازیکنان در لیگ‌هایی است که در آن‌ها شاغل هستند. لیگ داخلی و خارجی برای من فرقی نمی‌کند، آن‌ها (بازیکنان دو ملیتی) باید در لیگ‌های خود عملکرد خوبی داشته باشند».
 
اکنون باید اینگونه به موضوع نگاه کرد که اگر این بازیکنان دو رگه از نظر کیفی نتوانسته‌اند نظر مصطفی هاشمی را جلب کنند پس چگونه در لیست تیم ملی بسکتبال برای حضور در المپیک توکیو که تنها چند ماه از پایان آن می‌گذرد، حضور داشتند؟ آیا این بازیکنان در ۴ ماه گذشته به حدی افت کرده‌اند که حتی شایستگی دعوت به اردوی تیم ملی را هم نداشته‌اند؟ همچنین پس از اتفاقات عجیب رخ داده در المپیک بین برخی بازیکنان و مهران شاهین‌طبع شاید عدم از بازیکنان دورگه جدا از بحث فنی به ارتباط نزدیک این بازیکنان با سرمربی قبلی تیم ملی هم برگردد و شاید همین دلیل اصلی عدم دعوت از این بازیکنان بوده باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *