برخورد با شرکت‌های هواپیمایی متخلف؛ اقدام یا شعار؟

9:00 - 02 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۱۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف، بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی به‌طور متوسط تا ۱۵ درصد کاهش یافته است و از ابتدای آذرماه باید با قیمت‌های جدید فروخته شود به‌طوری که هیچ شرکت‌ هواپیمایی حق ندارد بلیت را گران‌تر از زمان قبل از اعمال محدودیت‌های ۶۰ درصدی در پروازها بفروشد و هر ایرلاینی که گران‌فروشی کند با برخورد مواجه می‌شود.

- شیوع ویروس کرونا در بسیاری از حوزه‌ها به ویژه حمل و نقل تاثیر به سزایی داشت و در این بین صنعت هوایی کشور با توجه به محدودیت‌های کرونایی و عدم استفاده از تمام ظرفیت هواپیما در جابه جایی مسافر با مشکلات بسیاری روبرو بود.

البته در این بین برخی از شرکت‌های هواپیمایی بدون توجه به محدودیت‌های کرونایی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده بود مسیر خود را پیش گرفتند و با وجود افزایش قیمت بلیت هواپیما به بهانه محدودیت‌های ۶۰ درصدی در مسافر گیری و حذف کترینگ از سفر‌های هوایی باعث نارضایتی برخی از مسافران شدند.

با تسریع روند واکسیناسیون عمومی که با پیگیری‌های همه جانبه دولت مردمی تحقق یافت و از آنجایی که سرعت همه گیری بیماری کرونا نزولی شد بنابراین محدودیت‌های صنعت هوایی که پیرو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعمال شده بود لغو شد.

نشست شورای عالی هواپیمایی به منظور تعیین تکلیف قیمت بلیت هواپیما پس از رفع محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پرواز‌ها با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و شورای عالی هواپیمایی کشوری مصوب کرد قیمت بلیت هواپیما از ابتدای آذر و همزمان با رفع محدودیت‌ها کاهش یابد.

در حاشیه نشست شورای عالی هواپیمایی محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد با توجه به تصمیم اتخاذ شده در شورای عالی هواپیمایی و موضوعاتی نظیر رفع محدودیت ۶۰ درصدی ظرفیت پذیرش پرواز و افزایش ظرفیت پرواز‌ها و با توجه به استدلال‌های مطرح شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری، نماینده شرکت‌های هواپیمایی و سایر اعضای شورا، توافق بر این شد که از اول آذر نرخ بلیت بلیط هواپیما کاهش یابد.

در همین راستا مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص جزئیات کاهش قیمت بلیت هواپیما گفته بود از اول آذر ماه نرخ بلیت هواپیما در مسیر‌های مختلف بین ٢ تا ٣٣ درصد کاهش پیدا می‌کند که به طور میانگین بین ١٢ تا ١٣ درصد می‌شود.

این بدان معنی است که برخی مسیر‌ها ممکن است فقط کاهش ۲ درصدی قیمت‌ها لحاظ شود که بسیار ناچیز است از طرفی امکان تغییر قیمت‌ها در پیک‌های ساعتی متناسب با ایام نیز وجود دارد.

این درحالی است که وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش بزرگداشت بسیج در خصوص قیمت بلیت هواپیما گفت: با شیوع ویروس کرونا ایرلاین‌ها مکلف به پذیرش مسافر با ۶۰ درصد ظرفیت خود بودند و قبل از آغاز دولت سیزدهم هم قیمت بلیت هواپیما افزایش یافته بود که اعلام کردند که این افزایش قیمت بر اساس رشد سالانه قیمت‌ها بوده است.

قاسمی گفته است به طور متوسط قیمت بلیت هواپیما در مسیر‌های مخلتف تا ۱۵ درصد کاهش یافته است و از ابتدای آذرماه بلیت هواپیما باید با قیمت‌های جدید فروخته شود همچنین هیچ ایرلاینی حق ندارد بلیت را گران‌تر از زمان قبل از اعمال محدودیت های ۶۰ درصدی در پروازها بفروشد و هر ایرلاینی که گران‌فروشی کند با برخورد ما مواجه می‌شود.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا ایرلاین‌ها از تکلیف اعلامی تمکین خواهند کرد یا خیر؟ و اینکه آیا با ایرلاین‌های متخلف برخورد خواهد شد!

برای مشاهده قیمت بلیت‌های هواپیما روی لینک کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *