برگزاری مراسم رونمایی از سردیس ۵ قهرمان ورزشی با حضور رییس مجلس

12:13 - 02 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۲۹۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مراسم رونمایی از سردیس ۵ مدال‌آور کشورمان با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

- مراسم رونمایی از تندیس قهرمانان ورزشی امروز (سه‌شنبه) در کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این مراسم از سردیس علی باغبانباشی، میررسول رییسی، تیمور غیاثی، هوشنگ کارگرنژاد و راضیه شیرمحمدی رونمایی شد.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، روسای فدراسیون‌ها، پیشکسوتان ورزشی، مسئولان کمیته ملی المپیک و جمعی از نمایندگان مجلس در این مراسم حضور داشتند. همچنین تالار قهرمانان بازی‌های آسیایی با حضور رییس مجلس افتتاح شد.

سیدرضا صالحی‌امیری در این مراسم، اظهار داشت: ورزش ایران تاریخ ۳ هزارساله دارد و اسناد آن در موزه موجود است. ایران زمین همیشه می‌درخشد، طلایه‌دار قهرمانان بوده و ورزش ایران حامل غرور، غیرت ایرانی و نشاط ملی است. به دلیل فشار‌های روحی و روانی، ورزش نشاط زیادی به جامعه بخشیده است.

وی افزود: ورزش هم نماد قهرمانی و هم پهلوانی است و تقاضای ما این است موانع از مسیر قهرمانان برداشته و به زیرساخت‌ها توجه شود. مجلس کمک جدی به ورزش داشت، اما نیاز به حمایت بیشتری داریم. راه مسیر توسعه ورزش از مجلس می‌گذارد به همین دلیل از ریاست مجلس تقاضا دارم در محور‌های برنامه توسعه ورزش را در اولویت قرار دهند.

محمدباقر قالیباف در حاشیه رونمایی از سردیس قهرمانان ورزشی صحبت‌هایی انجام داد که گزیده ان را در زیر می‌خوانید.

*هفته بسیج را که یادآور رشادت‌هاست، شهدایی که آگاهانه و عاشقانه جان خود را برای میهن اسلامی گذاشتند، تبریک می‌گویم و به روح‌شان درود می‌فرستم. به همه فرهنگ‌دوستان و کسانی که از شعر و فرهنگ کشور تلاش می‌کنند، خسته نباشید می‌گویم. به همه قهرمانان و مدیران زحمتکش که در المپیک افتخارآفرینی کردند خداقوت می‌گویم به ویژه به پارالمپیکی‌ها که با همه سختی‌ها افتخارآفرین بودند.

*به همه خانواده‌هایی که دعوت شدند و عزیزان‌شان نیستند عرض تسلیت دارم. جا دارد اینجا از قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی در اسلو تشکر کنم که انصافا گل کاشتند.

*صالحی‌امیری در حوزه ورزش، رویکردها، اولویت‌ها اشاراتی داشت، بحث ورزش یک پدیده چند جانبه است؛ از یک منظر صنعت، از یک منظر پدیده مهم اجتماعی است.

در همه سطوح ورزش در همه موارد می‌درخشد. کمتر پدیده‌ای مانند ورزش پیدا می‌شود که در عرصه‌های مختلف حتی سیاسیت هم افتخارآفرینی کند به همین دلیل سرمایه‌گذاری در ورزش مهم است. من نمی‌گویم هزینه، چون در ورزش از ابتدا تا انتها سرمایه‌گذاری است.

*وقتی از ورزش غفلت کنیم هزینه‌هایی به بار می‌آورد که صد‌ها برابر سرمایه‌گذاری در ورزش است. این باری است روی دوش ما.

*هر کجا توفیق خدمت داشتم از امر ورزش غفلت نکردم. سعی کردم نگاه حداکثری که وظیفه ماست نسبت به این موضوع داشته باشیم. به اشکالاتی که عزیزان اشاره کردند، حتما تلاش می‌کنیم در حداقل زمان و براساس قوانین داخلی پیگیری کنیم تا حل شود. امیدوارم بتوانیم در رویداد‌های جهانی، المپیک و ... بدرخشیم. رتبه‌هایمان بهتر شود، چون این استعداد وجود دارد.

*مشکل اول در کشور ما نبود امکانات نیست بلکه نقشه راه مدون و یک مدیریت درست در سطوح مختلف است که به ما آسیب وارد کرده است. با همه سختی‌ها می‌توان کار را پیش برد و از مشکلات عبور خواهیم کرد. یکی از ویژگی‌های مهم در هر جایی مردمی سازی آن است. هر چقدر رفتار دولتی داشته باشیم بپذیریم خلاقیت از بین می‌رود، استعدادکشی اتفاق می‌افتد و ظرفیت منابع انسانی را از دست می‌دهیم.

*این فقط در ورزش نیست، در اقتصاد، فرهنگ و ... هم هست. سعی کنیم بحث دولت‌محوری به معنای عام در این حوزه‌ها نباشد. تا کاری که مردم می‌توانند انجام دهند ما به عنوان مسئول نباید انجام دهیم. قانونی را دنبال کنیم که در جهت حل مشکل مردم باشد نه ایجاد زحمت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *