فرهنگ گذشت در مدارس نهادینه شود

15:09 - 02 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۳۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر کرمان با بیان این مطلب که ارتقاء فرهنگ صلح، سازش و گذشت در سطح شهرستان ضرورت دارد، گفت: فرهنگ گذشت باید از همان دوران کودکی و مدرسه در فرزندان نهادینه شود تا شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به حوزه قضایی باشیم.
- منصور بلاغی، رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر کرمان در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رابر بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید با بررسی معضلات فرهنگی به شناخت واصلاح آن‌ها کمک کند.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش با دوره‌های چندساله ابتدایی و متوسطه و پس ازآن دانشگاه محل مناسبی برای ترویج فرهنگ است و از همان کودکی می‌تواند فرهنگ سازی خوبی را برای نسل‌های مختلف برنامه ریزی کنند.

وی بر توسعه صلح و سازش در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ صلح، سازش و گذشت درشهرستان رابر کمرنگ است و پرونده‌های خانوادگی به دادگاه ارجاع داده می‌شود که به هیچ عنوان حاضر به سازش نمی‌باشند و این یک معضل است.
 
بلاغی با اشاره به اینکه باید در بین مردم فرهنگ سازی شود که از راه و روش قانونی پیگیر حل مشکلات خود باشند، گفت: متاسفانه در برخی موارد ایراد کار از سوی مسئولین و متولیان امراست که باعث زمانبرشدن خواسته مردم می‌شود و سعی می‌کنند از راه غیرقانونی به اهداف خود برسند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *