وزیر نفت: ماه‌های آینده در صادرات نفت توفیق‌های بیشتری حاصل می‌شود

14:20 - 02 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۳۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نفت بابیان اینکه لحظه‌ای در تولید و تأمین انرژی و امنیت انرژی کشور کوتاهی نمی‌کنیم، گفت: ماه‌های آینده در بخش صادرات نفت خام و میعانات گازی توفیق‌های بیشتری حاصل می‌شود.

- جواد اوجی امروز در آیین صبحگاه مشترک بسیجیان صنعت نفت که در محوطه وزارت نفت برگزار شد، با ادای احترام به شهدای صنعت نفت، گفت: هفته نخست آذرماه به نام مبارک بسیج نام‌گذاری شده است، همچنین به‌فرمان تاریخی امام راحل ارتش ۲۰ میلیونی تشکیل شد، هم‌اکنون که ۴۲ سال از تأسیس شجره طیبه بسیج می‌گذرد به حول و قوه الهی و رهبری امام راحل و رهبری مقام معظم رهبری قله‌های عزت را یکی پس از دیگری فتح کرده‌ایم.

وی افزود: بی‌شک نقش بسیج، تعیین‌کننده بوده است، بسیج نهادی است که از زمان تأسیس تاکنون برکاتش برای ایران و انقلاب زیاد بوده و حتی آثاری که در خارج از ایران داشته در دنیا مشابهی نخواهیم دید.

وزیر نفت رضایت مردم و اقبال عمومی مردم از بسیج را مهر تأییدی بر فعالیت‌های این نهاد دانست و تصریح کرد: اگر بسیج در دوران پس از جنگ تحمیلی نبود حرکت‌های سازندگی این کشور با مشکل روبه‌رو می‌شد.

انکار بسیج و بی‌احترامی به آن نابخردانه یا خائنانه است

اوجی انکار بسیج و بی‌احترامی به آن را نابخردانه یا خائنانه دانست و گفت: مقام معظم رهبری طی سخنانی در جایگاه بسیج فرمودند تا وقتی این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارند به نیرو‌های بسیج، به انگیزه بسیج، به سازمان‌دهی بسیج و به عشق و ایمان بسیجی هم احتیاج دارند.

وی افزود: اکنون‌که در آغاز دوره دولت انقلابی قرار داریم، شما کارکنان خدوم صنعت نفت روحیه بسیجی دارید و برای دورانی از پیشرفت صنعت نفت باید آستین‌ها را بالا بزنیم، دست در دست هم دهیم و باروحیه بسیجی پیشرفت و توسعه صنعت نفت را در دوران تحریم رقم زنیم، این مهم ممکن نیست مگر باهمت بالای شما بسیجیان و همه متخصصانی که برای اعتلای صنعت نفت مجاهدت می‌کنند.

صنعت نفت امروز محتاج تفکر بسیجی است

وزیر نفت بابیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری صنعت نفت محتاج اندیشه و تفکر بسیجی است، اعلام کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند روحیه انقلابی و کار جهادی هستیم. متخصصانی که در بخش خصوصی و دولتی تلاش مخلصانه دارند تا این صنعت را سربلند و سرافراز کنند.

وی گفت: به‌عنوان خدمت‌گزار کارکنان شریف صنعت نفت دست خود را به‌سوی تک‌تک کارکنان شریف و بسیجیان صنعت نفت دراز می‌کنم و توقع دارم در این دوره همه ظرفیت‌های ممکن را برای ساخت و پیشرفت عزت‌مندانه صنعت نفت کشور فراهم کنیم.

وزیر نفت افزود: مستشاران خارجی پس از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت نفت ایران را ترک کردند، همه به این گمان که این صنعت از کار خواهد افتاد، اما به حول و قوه الهی با آن اراده و تفکر که در این صنعت حاکم است با همه توان پای‌کار آمدید و این صنعت را به جلو حرکت دادید.

اوجی تصریح کرد: همگان می‌دانید که پیش از انقلاب اسلامی تنها یک پالایشگاه گاز داشتیم و آن پالایشگاه بیدبلند یک با ظرفیت پالایشی ۲۵ میلیون مترمکعب بود.

وی ادامه داد: شاید ظرفیت تولید گاز کشور کمتر از ۴۰ میلیون مترمکعب در روز بود، اما امروز به فضل الهی و با توان نیرو‌های متخصص و آن تفکر بسیجی که در این صنعت حاکم شد، امروز شاهد هستیم که حدود یک میلیارد مترمکعب توان تولید گاز ما بوده و بیش از ۱۴ پالایشگاه گاز در کشور مسئولیت فراورش گاز را دارد.

وزیر نفت گفت: امروز حفاری چاه‌ها در سکو‌های دریایی، در میدان‌های نفت و گاز چه در دریا و چه در خشکی به فضل الهی به‌دست متخصصان این کشور انجام می‌شود. در همه پالایشگاه‌های نفت و گاز ما هیچ متخصص خارجی وجود ندارد، همه توسط کارکنان متخصص و متعهد و با همان تفکر بسیجی که عنوان کردم مدیریت و راهبری می‌شود.

اوجی افزود: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی بسیار توان گذاشت تا صنعت نفت را ناکارآمد جلوه دهد، اما به فضل الهی و همت شما کارکنان صنعت نفت در این کار ناکام مانده است. دشمن در دوران دفاع مقدس همه تأسیسات به‌ویژه بخش صادرات ما را بمباران می‌کرد، اما از فردای همان روز تأسیسات نوسازی و بازسازی می‌شد.  یک روز هم توفیق پیدا نکردند جلو صادرات نفت ما را بگیرند.

توفیق‌های خوبی در بحث صادرات نفت اتفاق افتاده است

وی تصریح کرد: در این چند سال اخیر هم دشمن برنامه‌ریزی کرد که با تحریم‌های فلج‌کننده که بیشتر صنعت نفت را هدف گرفته بود، این صنعت را با مشکل روبه‌رو کند که موفق نشد و روزبه‌روز این صنعت شکوفاتر شده و توفیق‌های خوبی نیز در بحث صادرات نفت اتفاق افتاده است.

وزیر نفت اعلام کرد: تولید، پالایش نفت و گاز و بهره‌برداری از میدان‌ها، امضای قرارداد‌ها و دور زدن تحریم‌ها، شناسایی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای صادرات نفت و میعانات گازی و فرآورده‌ها به عهده ما کارکنان صنعت نفت است و امنیت دریا تا مقاصدی که ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم به عهده شما عزیزان نیرو‌های مسلح چه در ارتش و چه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌ویژه نیرو‌های دریایی که الحق و انصاف که خوش درخشیدند و کارنامه خوبی را در این چند سال رقم‌زده‌اند.

اوجی گفت: وقتی دشمن غاصب ناتوان، توان شمارا در صادرات نفت و گاز دید، در تولید نفت و گاز و در فرآورده‌های نفتی و گازی، آن اقدام کودکانه در آب‌های دریای عمان را انجام داد، اما  بچه‌های نیرو‌های دریایی سپاه پاسداران در این قضیه خوب درخشیدند، بنده دست این عزیزان را می‌بوسم.

ماه‌های آینده در صادرات نفت و میعانات گازی توفیق‌های بیشتری حاصل می‌شود

وی ادامه داد: به حول و قوه الهی امروز این صنعت دست نیرو‌های بسیجی است، ما با این تفکر، لحظه‌ای در تولید و تأمین انرژی و امنیت انرژی کشور کوتاهی نخواهیم کرد و بااراده و توانی که در نیرو‌های مسلح خود می‌بینیم در ماه‌های آینده در بخش صادرات نفت و میعانات نفتی و گازی توفیق‌های بیشتری نیز حاصل خواهد شد.

وزیر نفت بیان کرد: دشمن به هر طریقی درصدد است به این نظام مقدس صدمه وارد کند، از همه‌جا مهم‌تر صنعت نفت کشور است. در اوایل آبان ماه شاهد بودید که چه حرکت مذبوحانه‌ای با حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت انجام دادند، اما به فضل پروردگار و به همت کارکنان صنعت نفت مردم از این حرکت دشمن آسیبی ندیدند.

اوجی گفت: ما منتظر نتیجه مذاکرات، تصمیم‌ها و روابط دیپلماسی نیستیم، اما به همت کارکنان این صنعت، دشمن را در نیتی که برای آسیب رساندن به صنعت نفت دارد ناکام خواهیم گذاشت.

وی به موضوع تأمین سوخت زمستانی نیز اشاره کرد و افزود: همه همکاران در این بخش پای‌کار آمده‌اند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود و روز‌های درخشان‌تری را از این صنعت به نمایش خواهیم گذاشت.

وزیر نفت بابیان اینکه همه همکاران ما در صنعت نفت امروز تفکر بسیجی دارند، تصریح کرد: امروز همه در جوار شهدای گمنام و در برابر خدای متعال سوگند یاد می‌کنیم که تا آخرین قطره خون و همه توان برای نظام و مردم و اقتصاد و معیشت مردم کارکنیم تا فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

 

 


برچسب ها: وزیر نفت بسیج

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *