رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تفکر عملگرایی و تقویت روحیه بسیجی موجب رشد و تعالی جامعه می‌شود

15:13 - 02 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۳۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:هر زمان تفکر عملگرایی و روحیه جهادی و بسیجی در هر نهادی غالب شد شاهد رشد و تعالی جامعه بوده ایم.
- ناصر عتباتی،رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در بیست و یکمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا بیان کرد:بسیج اندیشه‌ای ابداعی و خلاقانه از بزرگ مرد تاریخ ایران اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود که همانند آن در هیچ کجای دنیا مشاهده نشده است، مردمی که به ندای پیر ولایت خود لبیک گفتند و در همه عرصه‌ها حضور پیدا کردند و ایمان، اخلاص و شجاعت و درایت را به همه دنیا آموختند.

عتباتی،افزود:اکنون روحیه،تفکر و اندیشه بسیج در همه عرصه‌های کشور نمایان است، این روحیه و تفکر در همه عرصه‌های نظامی، علمی، کشاورزی، صنعت پزشکی رخنه کرده و مهمترین ویژگی بسیج در میدان عمل بوده است، هر زمان این تفکر عملگرایی، روحیه جهادی و بسیجی در هر نهادی غالب شد شاهد رشد و تعالی در جامعه بوده ایم، ولی هر کجا از روحیه جهادی و بسیجی غافل شدیم از توفیقات و رشد عقب مانده ایم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، خطاب به همکاران خود در دستگاه قضایی استان گفت: قضات و کارکنان دستگاه قضایی باید با روحیه بسیجی،جهادی در میدان عمل باشند و با انرژی و توان مضاعف خدمت‌ رسانی کنند، مشکلات و اختلافات مردم را حل و فصل نمایند.

در ادامه جلسه عتباتی به جلسه اخیر خود با ریاست قوه قضائیه و معاونین قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: بیشترین تاکید مسئولین عالی قضایی کشور به انجام کار‌های شاخص و خدمت‌رسانی مطلوب خصوصاً در بحث رسیدگی‌ها و سوق دادن اختلافات مردم به سمت و سوی سازش و اصلاح ذات البین است، همچنین حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری،تولید و رفع موانع تولید و اهتمام جدی به امر پیشگیری از جرم بود.

عتباتی، در ادامه با اشاره به اهمیت داوری و جلسات برگزار شده اخیر گفت: تا پایان آذرماه امر داوری به صورت کامل و دقیق، ضابطه‌مند و بر اساس قاعده خواهد بود، همه باید خود را ملزم به رعایت ضوابط و قواعد آن نمایند.

محمد پور،سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان آذربایجان غربی هم در ابتدای این جلسه گفت: هشت سال دفاع مقدس یادآور دلیر مردی‌ها و توانمندی‌ها و طبع بلند بسیجیان و رزمندگان اسلام هست،تفکر و اندیشه‌ای که بسیج در دوران دفاع مقدس ایجاد کرد تاکنون در کشور جاری و ساری بوده و هیچ قدرتی نتوانسته است عزم بسیج نیرو‌های مخلص انقلاب را سست کند،آن‌ها را از راه ولایت و رهبری خارج کند این افتخار بسیج است که توانسته در دل‌های همه مردم نفوذ کند، این‌ها از برکت خون شهیدان و ایثار بسیجیان مخلص است.

در ادامه جلسه دستورات جلسه مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورای معاونین قرار گرفت و نهایتا مصوباتی به تصویب اعضا رسید و جلسه به کار خود خاتمه داد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *