وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بازنگری در شورای فرهنگ عمومی کشور در اولویت است

16:49 - 02 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۴۲۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب در پیوست این ابلاغیه بر اهمیت نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید داشته اند.

- طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به پیوست احکام اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری افزود: شورای فرهنگ عمومی کشور یکی از مهمترین شورا‌های اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وظیفه مهمی در حوزه فرهنگی عمومی بر عهده دارد و مناسب است با دستور جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی در فعالیت‌های خود بازنگری داشته باشد.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به وظایف این شورا و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، بازنگری در شورای فرهنگ عمومی از جمله اولویت‌های کاری این وزارتخانه به شمار می‌آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: شورای فرهنگ عمومی دارای دو ماموریت در حوزه دانش و علم و پیشرفت فعالیت‌های علمی و حوزه مسائل فرهنگی است. بر اساس دستاورد‌هایی که کشورمان در حوزه‌های علمی به دست آورده پیشرفت علمی به ویژه در سال‌های اخیر تا حدی محقق شده است.

وی افزود: بار اصلی فرهنگ عمومی کشور بر عهده شورای فرهنگ عمومی کشور است؛ به این معنا که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور می‌تواند به تصمیم گیری و سیاستگذاری دقیق برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کار متراکم، قوی، علمی و دقیقی از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور لازم است. باید از فرصت طلایی که انتخاب مردم و فضای مدیریتی کشور برای ما فراهم آورده بهره ببریم و بتوانیم برای دستورات مقام معظم رهبری در این زمینه پاسخ‌های معتبری داشته باشیم.

وی گفت: حتماً اقدامات فوری و آنی قابل پیگیری و انجام است و ما در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید به یک برنامه روشن با زمان بندی دقیق برای پیگیری دستورات مقام معظم رهبری برسیم.

در ابتدای این جلسه سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هفتصد و شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با پیش دستور‌های ملاحظاتی در خصوص ورزش و فرهنگ عمومی، تحولات وقایع چهل و یکمین مجمع عمومی یونسکو و ملاحظات و ضرورت‌های فرهنگی روز دانشجو برگزار می‌شود.

وی افزود: دستور جلسه این هفته شورا ابعاد فرهنگی، رسانه‌ای و اطلاع رسانی بحران کرونا در آستانه موج ششم و پساکرونا و اجرا و امکان سنجی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور در خصوص کرونا است.

در این جلسه همچنین محمد خدادی مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی کرونا به ارائه گزارشی با عنوان جریان رسانه و کرونا پرداخت.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود درباره مباحث جلسه پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *