ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با ۴۵۰ نفر از مراجعین طی یک هفته گذشته

9:06 - 03 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۴۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در هفته گذشته با ۴۵۰ نفر از مراجعین دیدار و دستورات لازم را صادر کرد.
-  توسلی زاده با بیان اینکه دیدار مردمی رابطه خوبی بین مردم و دستگاه قضایی ایجاد کند گفت: پذیرش سخن ما از سوی مردم و مراجعین اتفاق خوبی است که در این ملاقات‌ها محقق شده است تا جایی که در بسیاری موارد مراجعه کنندگان پیشنهاد مصالحه را می‌پذیرند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: این ملاقات‌ها توانسته از تشکیل بسیاری از پرونده‌ها جلوگیری کند چرا که ما با رویکرد اقناعی با این موضوع برخورد می‌کنیم و اگر کسی رای علیه او صادر شده است تلاش می‌کنیم با اقناع او، رای صادره را بپذیرد و از پیگیری‌های بعدی خودداری نماید.

وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به مشکلات مردم باید از اولویت‌های کاری باشد خاطرنشان ساخت: خدمت به مردم در نظام اسلامی توفیقی است که در راستای مدیریت حاصل می‌شود و باید قدر دانسته شود و از این فرصت به بهترین وجه استفاده کرد.

توسلی زاده افزود: معتقدیم ارتباط دوسویه و چهره به چهره در ملاقات مردمی موجب اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف می‌شود. این مهم می‌تواند سبب کاهش مراجعات به دادگستری شود.

در برنامه ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان در هفته گذشته که بالغ بر ۴۵۰ نفر از مراجعین و متقاضیان در ملاقات چهره به چهره حضور پیدا کردند، دکتر توسلی زاده پس از استماع اظهارات و دریافت عرایض، دستور متناسب و مقتضی را معمول داشت و به پیگیری جدی خواسته‌های مردم تأکید کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار به درخواست‌های مراجعین از قبیل اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، بازبینی و بررسی مجدد برخی پرونده‌ها و تسریع در رسیدگی و تقاضای عفو و بخشودگی رسیدگی شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *