افزایش جوایز یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

12:18 - 03 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۶۱۸
یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و بخش ویژه حضرت مهدی (عج)، با انتشار فراخوانی از ۲۲ خرداد ماه همزمان با آغاز دهه کرامت شروع به فعالیت کرده است

- طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به دنبال تمدید مهلت اولیه شرکت در یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، جوایز این دوره افزایش یافت.

در نظر گرفتن سه سطح جایزه به ازای مشارکت کنندگان (کتابخانه‌ای و شهرستانی و ملی) در این دوره تعداد و مبلغ جوایز را نسبت به سنوات قبل به میزان رشد دو برابری رساند. به طوریکه که در بخش ملی ۱۵۶ جایزه، در بخش کتابخانه‌ای به ازای هر کتابخانه حداکثر ۲۰، حداقل ۴ جایزه و در بخش شهرستانی ۲ جایزه برای هر خانواده پیش بینی شد. بر این اساس، در این دوره برای گروه سنی خردسال سهمیه‌ای جدا در نظر گرفته شد. در سطح کتابخانه ای، در بخش فردی در هر کتابخانه تعداد ۸ سهمیه جایزه به گروه سنی خردسال و کودک تعلق می‌گیرد و در هر رشته به ۲ برگزیده یک میلیون ریال اهدا خواهد شد. ۶ سهیمه به بخش نوجوان تعلق می‌گیرد و در هر رشته ۱ میلیون و پانصد هزار ریال به نفرات برگزیده اهدا می‌شود. همچنین ۶ سهمیه ویژه بخش جوان و بزرگسال است و به برگزیدگان رشته‌های پویش کتابخوان، داستان کوتاه، قصه گویی و شعرسرایی ۲ میلیون ریال، به برگزیده بخش چهارگزینه‌ای ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و به برگزیده بخش تولید آثار هنری ۳ میلیون ریال تعلق می‌گیرد. لازم به ذکر است در این بخش حداقل جایزه هر کتابخانه ۴ عدد بوده و افراد با کسب نمره بالای ۱۸ در اولویت قرعه کشی قرار می‌گیرند.

در سطح شهرستانی، با انجام قرعه کشی در بخش خانوادگی با شرط کسب نمره میانگین ۱۸ به بالا، در هر شهرستان به دو خانواده جایزه تعلق می‌گیرد. به خانواده‌های دو نفره جایزه ۳ میلیون ریالی، به خانواده سه نفره جایزه ۶ میلیون ریالی، به خانواده‌های چهارنفره جایزه ۹ میلیون ریالی و به خانواده‌های بیش از ۵ نفر ۱۲ میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

در سطح ملی، در بخش فردی از ۸ برگزیده در هر رشته، در بخش خانوادگی از ۸ خانواده، در دو رشته اختصاصی مروجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران) از ۱۲ نفر و منابع برتر (ویژه ناشران) از ۸ نفر (مجموعا ۱۵۶ نفر) با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی تقدیر خواهد شد. بر این اساس ۳۲ سهمیه به بخش خردسال و کودک اختصاص دارد؛ به برگزیدگان بخش خردسال در هر رشته ۵ میلیون ریال و به برگزیدگان بخش کودک در رشته نقاشی ۷ میلیون ریال و در رشته پویش کتابخوان مجازی ۶ میلیون ریال تعلق می‌گیرد. ۴۸ سهمیه به بخش نوجوان اختصاص دارد؛ به برگزیدگان رشته‌های نقاشی، قصه گویی، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم ۸ میلیون ریال، به برگزیدگان رشته پویش کتابخوان ۷ میلیون ریال و به برگزیدگان رشته چهارگزینه‌ای ۶ میلیون ریال تعلق می‌گیرد. ۴۸ سهمیه به بخش جوان و بزرگسال اختصاص دارد؛ به برگزیدگان رشته پویش کتابخوان ۸ میلیون ریال، به برگزیدگان رشته‌های داستان کوتاه، قصه گویی و شعرسرایی ۹ میلیون ریال، به برگزیدگان رشته چهارگزینه‌ای ۷ میلیون ریال و به برگزیدگان رشته تولید آثار هنری ۱۰ میلیون ریال تعلق می‌گیرد. ۸ سهمیه به بخش خانوادگی اختصاص دارد و بر این اساس به خانواده‌های دو نفره جایزه ۱۵ میلیون ریالی، به خانواده‌های سه نفره جایزه ۲۰ میلیون ریالی، به خانواده چهارنفره جایزه ۲۵ میلیون ریالی و به خانواده‌های بیش از ۵ نفر جایزه ۳۰ میلیون ریالی تعلق می‌گیرد. همچنین ۱۲ سهمیه به بخش مروجان فرهنگ رضوی (ویژه کتابداران) اختصاص دارد و به برگزیدگان جایزه ۱۲ میلیون ریالی تعلق می‌گیرد. در نهایت جایزه بخش منابع برتر ویژه ناشران اهدای لوح سپاس و خرید کتاب در صورت تأیید خواهد بود.

گفتنی است، یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و بخش ویژه حضرت مهدی (عج)، با انتشار فراخوانی از ۲۲ خرداد ماه همزمان با آغاز دهه کرامت شروع به فعالیت کرده است. با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی ادارات کل استانی نهاد مبنی بر درخواست تمدید مدت زمان شرکت در جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا در جامعه، تماس‌های متقاضیان و مجریان استانی و بازگشایی کتابخانه‌ها، مدارس و ...، با تصمیم شورای سیاستگذاری، مهلت ثبت نام و شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا ۳۰ آذر ماه تمدید شد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *