رئیس پیشین کانون عالی انجمن صنفی کارگران: جامعه کارگری از طرح جهش تولید مسکن استقبال می‌کند

7:00 - 04 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۶۳۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس پیشین کانون عالی انجمن صنفی کارگران: جامعه کارگری اگر بدانند برای اجرای طرح جهش تولید مسکن امکان اشتغال در بخش مسکن وجود دارد حتماً از این موضوع استقبال خواهد کرد و در تامین منابع انسانی برای اجرای این طرح هیچ شکی وجود ندارد.
ناصر چمنی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تأثیر اجرای طرح جهش تولید مسکن و ساخت یک میلیون مسکن در سال بر وضعیت کارگران گفت: اگر برای اجرای طرح جهش تولید مسکن و تحقق ساخت یک میلیون مسکن در سال برنامه‌ریزی دقیق شود این امر علاوه بر ایجاد توسعه در تولید و فعالیت صنایع کمک شایانی به توسعه و رونق اشتغال در حوزه کارگری نیز خواهد کرد.

وی افزود: اجرای این طرح در زندگی کارگرانی که حوزه کاری آنان با ساخت مسکن مرتبط است قطعاً تأثیرگذار خواهد بود و از لحاظ اشتغال جهش و تحول قابل‌توجهی در حوزه کاری بخش ساختمان صورت خواهد گرفت.

رئیس پیشین کانون عالی انجمن صنفی کارگران ادامه داد: از طرفی با ساخت یک میلیون مسکن تقاضا برای خرید مواد اولیه از قبیل گچ، سیمان و فولاد بیشتر خواهد شد و صنایع مرتبط تولید این مواد را افزایش خواهند داد که این موضوع درنهایت منجر به رونق بازار و اقتصاد کشور خواهد شد.

این فعال جامعه کارگری در خصوص ظرفیت نیروی انسانی و کار برای ساخت ۴ میلیون مسکن در زمان ۴ ساله با تأکید بر این که ظرفیت نیروی انسانی در کشور برای این کار صد درصد وجود دارد، افزود: خوشبختانه بسترهای لازم برای ساخت مسکن در کشور محیاست به این دلیل که  تأمین زمین از سوی دولت صورت می گیرد و  برای تأمین مواد اولیه هم با توجه به تولید داخلی خودکفا هستیم.

چمنی در پایان تأکید کرد: در بخش نیروی انسانی نیز به دلیل رکود اقتصادی و غیرفعال بودن تولید مسکن در حوزه کارگری در حال حاضر بیکاری فراوانی وجود دارد که یقیناً جامعه کارگری اگر بدانند برای اجرای طرح جهش تولید مسکن امکان اشتغال در بخش مسکن وجود دارد حتماً از این موضوع استقبال خواهد کرد و در تامین منابع انسانی برای اجرای این طرح هیچ شکی وجود ندارد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *