روایت مقام آموزش و پرورش از میزان سواد حرکتی در کشور

3:28 - 05 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۶۴۰
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آمار سواد حرکتی می‌تواند به عنوان نشانگر خوب برای سیاست‌گذاری حوزه سلامت قرار گیرد.
حسن محمدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با میزان در مورد فعالیت‌های این حوزه در دوران آموزش غیر حضوری، گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود، شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) به عنوان ظرفیتی مناسب مورد استفاده تیم تربیت بدنی و سلامت قرار گرفت.

وی ادامه داد:مجموعه معاونت تربیت بدنی و سلامت شهر تهران به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در حوزه تهیه وتولید و تدوین محتوا‌های آموزشی و استفاده مطلوب و مناسب از شبکه دانش آموزی محاسبه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران در مورد تولید محتوا‌های آموزشی درحوزه سلامت و تربیت بدنی گفت:حجم انبوهی از محتوا درحوزه فعالیت ورزشی در شرایط کرونا و آموزش غیر حضوری توسط همکاران ما تهیه شد.

محمدی گفت:با همکاری مناطق تابعه به دلیل مرجعیت تهران برخی از پروژه‌ها به متخصصین امر و همکاران ما در تهران سپرده شد و حجم انبوهی از محتوا در حوزه فعالیت‌های مربوطه تبدیل به محتوا‌های مکتوب و آموزشی در شبکه شاد شده است. همچنین جشنواره‌هایی برای دانش آموزان و همکاران نیز برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و مطالب مفید در این خصوص نیز انجام گرفته است.

وی گفت:ذات شبکه‌های اجتماعی و فضای برنامه شاد و انعطاف‌های موجود سبب می‌شود که فعالیت‌هایی را ویژه  دانش آموزان در منزل نیز تدارک ببینیم که در محیط و فضای خانه و یا حیاط با امکانات موجود در منزل آمادگی‌های لازم جسمانی را کسب کنند و خود را در این فضا بتوانند حفظ کنند.

محمدی در مورد اهمیت فعالیت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت گفت:انجام فعالیت‌ها و طرح‌هایی همچون سواد حرکتی ، طرح کوچ(کنترل وزن و چاقی) که سال گذشته نیز انجام گرفت کمک بزرگی را در شناسایی مشکلات جسمانی دانش آموزان، که جامعه آماری بالایی را نیز در کشور در برمی گیرند ،کرده است و همچنین می‌تواند به عنوان نشانگر خوب برای سیاست‌گذاری حوزه سلامت قرار گیرد.
 
وی در مورد همکاری این مجموعه با سایر دستگاه‌های مسئول در حوزه پایش سلامت کشور گفت:اطلاعات به دست آمده از اجرای طرح‌های این حوزه توانسته است در سیاستگذاری‌های ما درکشور در حوزه سلامت اثر گذار باشد.

وی گفت:غربالگری دانش آموزان با مشارکت آن‌ها دربرنامه‌ها و طرح‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت موجب افزایش فعالیت ما با وزرات بهداشت و استفاده از دیدگاه‌های مشورتی و سیاستگذاری‌های کلان در حوزه تغذیه‌ای در کشور شده است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *