ابلاغ «دستورالعمل ضوابط اجرایی استفاده از شبکه آموزشی شاد در مدارس» به استان‌ها

13:50 - 03 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۶۷۱
«دستورالعمل ضوابط اجرایی استفاده از شبکه آموزشی شاد در مدارس»، از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.
-به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با توجه به مصوبات نهمین جلسه ستادملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر الزام وزارت آموزش و پرورش به طراحی و استقرار شبکه دانش آموز و ارائه آموزش‌های غیرحضوری و اجرای کامل برنامه درسی مصوب برای دوره کرونا و همچنین مصوبات شورای عای آموزش و پرورش و شورای عالی فضای مجازی تحت عنوان «الزامات سامانه‌های الکترونیکی آموزش وپرورش وشبکه آموزشی دانش آموز (شاد)»، از سوی سرپرست وزارت آموزش وپرورش، «دستورالعمل ضوابط اجرایی استفاده از شبکه آموزشی شاد در مدارس» جهت اجرا تا زمان تمهید مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی کامل مدارس وارائه آموزش‌های حضوری به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، در راستای استمرار فعالیت وخدمات رسانی شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) در زیست بوم جدید تعلیم وتربیت رسمی عمومی کشور، تمامی مدارس به استثنای مدارسی که بنا به دلایل موجه فنی و با تأیید آموزش و پرورش منطقه امکان دسترسی به سامانه شاد را ندارند، موظف به استقرار و استفاده از این سامانه اختصاصی و ارائه خدمات با کیفیت آموزشی و پرورشی پایه رایگان طبق برنامه رسمی مصوب، به جامعه هدف دانش آموزی خود می‌باشند.

بر این اساس، معلمان ومربیان، مسئول ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان در فضای مجازی هستند. انجام وظیفه و ایفای نقش توسط معلمان و مربیان در آموزش‌های غیرحضوری در سامانه شاد، جزو فعالیت‌های رسمی (اعم از موظف وغیرموظف) آنان محسوب می‌شود.

مسئولیت نظارت رصد فعالیت‌ها وگواهی انجام کارمعلمان، مربیان وعوامل اجرایی ذیربط مدرسه در سامانه شاد به عهده مدیر مدرسه و مسئولیت نظارت، پایش مستقیم و حصول اطمینان از اجرای فرایند رسمی تعلیم وتربیت و ارائه خدمات آموزشی و پرورشی مصوب به دانش آموزان در شرایط تعیین شده مطابق سیاست ها، اهداف و برنامه‌های ابلاغی وزارت آموزش وپرورش و نیز تطبیق و تأیید عملکرد مدارس با برنامه‌های مصوب به عهده مدیریت آموزش وپرورش شهرستان /منطقه/ناحیه است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *