رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شکسته شدن هیمنه پوشالی ابرقدرت‌هایی مثل آمریکا حاصل تفکر و روحیه بسیجی است

17:31 - 03 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۷۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به این موضوع که هر جا بسیج بود خبری از فساد، مکر و دسیسه نیست و هر جایی که این روحیه کمرنگ شد ضرر کردیم افزود: عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران تضمین شده است.

- حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در مراسم بزرگداشت هفته بسیج در جمع کارکنان بسیجی، فرماندهان و اعضای شورای حوزه مقاومت بسیج حافظون  ضمن گرامیداشت هفته بسیج، یاد و خاطره بنیانگذار این شجره طیبه و نثار سلام و درود به ارواح پاک شهدای بسیجی با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت " ان الذین قالو ربناالله ثم استقامو تتنزل علیهم الملائکته الا تخافو و لا تحزنوا..." اظهار کرد: مصداق واقعی این آیه را می‌توان در وجود کسانی پیدا کرد که برای معامله با خداوند وارد این عرصه شدند و از هیچ چیزی ترس و بیم به خود راه نداند و به همین واسطه خدواند به آن‌ها وعده نصرت و یاری داد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در وصف بسیج و شرح حال این واژه مقدس جملات بسیاری از امام راحل و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) شنیده ایم گفت: این جمله عجیب رهبری که می‌فرماید بسیج حقیقتی شبیه افسانه است، خیلی جای تأمل و گفتگو دارد و شاید بتوان ساعت‌ها در این خصوص مطلب گفت و شنید و این نشان از جایگاه و نقش بالای بسیج دارد.

وی در ادامه افزود: در طول تاریخ بشریت، شاید بخواهد از این واژه و محتوای آن تاریخ نگاری کند، لیکن آنچه در پیکره افسانه‌ها می‌شود از آن نام برد و بسیج را شبیه به آن دانست، برای انسا نهایی که در این حلقه حضور نداشتند و شرایط الحاق به این واژه مقدس را پیدا نکردند درک آن بسیار سخت و غیر قابل باور خواهد بود.

عبداللهی در ادامه با بیان اینکه از شخصیت‌های متعددی در داستان‌ها و افسانه‌ها از شرق و غرب عالم نظیر شاهنامه و امثال آن اوصافی مانند شجاعت، استقامت، جنگاوری اسم برده می‌شود که برای آن‌ها یک دنیای واقعی متصور می‌شوند که از حد و تصور بشریت خارج است و آن‌ها را به یک موجود فرازمینی تشبیه کرده اند گفت: این شاخصه‌های منحصر به فرد را می‌توان در حقیقت در وجود یک بسیجی مشاهده کرد، فردی که بدون هیچ چشم داشت مادی برای دفاع از دین و اسلام و سرزمین خود داوطلب شده و تمام هستی خویش را به وسط میدان آورده و همواره دنبال فرصتی است که بتواند خدمتی انجام بدهد و برای آن لحظه شماری می‌کند. او در این راه بدون هیچ ترس و واهمه‌ی فقط با خدای خویش اینگونه معامله کرده، که اگر جان او را هم بگیرند از هدفش دست برندارد. این همان افسانه است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به این موضوع که بدون تردید پیشرفت‌های امروز کشور مرهون همین تفکر است خاطر نشان کرد: امروز این را به وضوح می‌بینیم که صدور این تفکر منجر به بیداری ملت‌های مسلمان و آزادی خواه و گرایش به جمهوری اسلامی شده است و دراین مسیر از همان ابتدای تشکیل و تأسیس این واژه مقدس تا به امروز که بیش از چهل سال می‌گذرد نه تنها هیچ تغییری بوجود نیامده بلکه همچنان با همان شور و شوق اولیه برای خدمت به دین و نظام و مردم پای کار ایستاده اند، نمونه آن هم همین شهدای مدافعان حرم و جوان‌های نسل امروز هستند که در دفاع از حریم اهل بیت علیه السلام پا به عرصه گذاشتند که نه از روی هوای نفس بلکه از روی عشق به شهادت و ایمان و اخلاص مثال زدنی آن‌ها هست.

وی در ادامه گفت: وقتی در جنگ بدر انبوهی از سپاه دشمن با تمام ادوات و امکانات با لشکری مجهز برای از بین بردن اسلام و رسول خدا در مقابل مسلمانان صف آرایی کردند، خداوند رسماً برای یاری آن‌ها نیروی کمکی فرستاد و ملائکه را برای یاری مسلمانان اعزام نمود، و امروز هم خدواند در طول این سال‌هایی که ازعمر با برکت نظام اسلامی می‌گذرد برای مقابله با دشمنان و یاری دینش چه در جنگ تحمیلی و چه در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و حتی فراتر از آن برای یاری مسلمانان یمن، عراق و سوریه انسان‌هایی ملائکه صفت را فرستاده است که برای دفاع از هستی اسلام پا به عرصه‌های خطرناک گذاشتند و این در طول تاریخ ثبت شده است و در آینده نیز بیشتر نمایان خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که هرگاه خون پاک یک بسیجی شهید، بر روی زمین جاری شد به جای آن یک درخت تنومندی روئید که ریشه در خاک این سرزمین دارد افزود: دراین میدان خداوند خریدار آن چیزی هست که بسیجی می‌فروشد، اشتیاق برای کسب رضای خدا، استقامت در برابر هجمه‌های گوناگون، حضور در میدان‌های مختلف با جان و آبرو بدون هیچ به ازای مادی و چشم داشت، حقیقتی هست شبیه افسانه‌ها و آن چیزی که از این حضور نورانی حاصل می‌شود کسب رضای خدا و رضای خلف صالح، مولا و مقتدای ما حضرت امام خامنه‌ای عزیز است که بدون شک رضای او با رضای خالق مرتبط است و این مایه مباهات برای یک فرد بسیجی است که می‌تواند در این عصر دین خدا را و رهبر جامعه اسلامی را در این کسوت یاری برساند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با اشاره به هجمه‌های دشمنان انقلاب در طول این سال‌ها بویژه تحریم‌های گوناگون اعم از اقتصادی، مالی، دارویی و ... خاطر نشان کرد: همه دست به دست هم دادند تا جمهوری اسلامی نباشد و بتوانند جلوی رشد آن را بگیرند، اما دیدیم که با همین روحیه و تفکر بسیجی و با هدایت این حکیم فرزانه جمهوری اسلامی هر روز مقتدر‌تر می‌شود و عالم از این همه پیشرفت انگشت به دهان مانده است.

وی با بیان اینکه بسیج محافظ دین و اعتقادات است گفت: بصیرت شاخصه اصلی یک فرد بسیجی است چرا که او این قدرت را دارد که به خدای خودش بگوید خودت را به من بشناسان چرا که اگر تو را نشناسم رسولت را نشاخته ام و اگر رسولت را نشناسم در یاری رساندن به حجتت ناتوان خواهم بود و حیات طیبه من به دینداری من است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: امروز هر کسی که این لباس نورانی را به تن می‌کند اعم از دانشجو، کارمند، استاد، دکتر، معلم و ... به بسیجی بودنش افتخار می‌کند و ما باید شاکر و قدردان این باشیم که به ما اجازه داده اند تا وارد این عرصه بشویم و بتوانیم بعنوان یک بسیجی بندگی خدا را نموده و با این عنوان در عصر غیبت مروج دین خدا و اصول آن باشیم.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که هر جا بسیج بود خبری از فساد، مکر و دسیسه نیست و هر جایی که این روحیه کمرنگ شد ضرر کردیم افزود: عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران تضمین شده است. امروز شکسته شدن هیمنه پوشالی ابرقدرت‌هایی مثل آمریکا و مصادره کردن ناو آن‌ها با چند قایق تندرو، پیشرفت‌های مختلف در زمینه‌های علمی، اقتصادی، هسته‌ای و فناوری‌های نوین، تولید دارو و واکسن و ... تا رویارویی با دشمنان در میدان‌های مختلف همگی حاصل همین تفکر و روحیه بسیجی است، هر جایی که بسیج مقتدر بود ما پیشرفت کردیم و هر جا عاملی موجب تضعیف آن شد ضرر کردیم، این همان نعمت بزرگ و حقیقت افسانه‌ای است که امروز در کشور ما وجود دارد و باید قدر دان آن باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان و فعالان بسیجی با اهدای لوح تقدیر قدردانی گردید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *