وزیر کشور: مانور‌های منظم برای ارتقای توان شهر‌ها در مواجهه با بلایای طبیعی برگزار خواهیم کرد

14:06 - 04 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۸۹۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور از برگزاری مانور‌های منظم به منظور ارتقای آمادگی بیشتر در شهر‌های مختلف به ویژه شهر‌هایی که بر روی گسل‌های زلزله قرار دارند، خبر داد.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،احمد وحیدی با حضور در سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران در جریان آخرین آمادگی‌ها در مواجهه با بلایای طبیعی در کلان شهر تهران قرار گرفت و گفت: امروز جلسه طولانی با دست اندرکاران ستاد بحران در تهران داشتیم و به عنوان اولین مصوبه شهرداری تهران به عنوان جانشین وزارت کشور در ستاد بحران تهران انتخاب شد.

وی افزود: محور دوم بحث، برنامه جامع مدیریت تهران و کارگروه‌های فعال در این عرصه بود و قرار شد ضمن بازنگری در برنامه ها، کارگروه‌ها با قدرت فعالیتشان را با هدف ارتقای آمادگی در مقابله با بحران‌های طبیعی ادامه دهند.

 وحیدی تأکید کرد: در این نشست سلسله طرح‌های لازم در حوزه پیش نشانگری، پیش بینی، پیشگیری و امادگی پاسخ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برنامه هر کدام از این طرح از سوی کارگروه‌ها آماده شود.

وی با اشاره به نحوه کمک گیری از سایر استان‌ها برای شرایط اضطراری و بحران‌های طبیعی در استان تهران، خاطرنشان کرد: با هدف ارتقای آمادگی مانور‌های لازم از سوی استان‌های مجاور در استان تهران انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مانور‌های سالانه در حوزه‌های بخشی و منطقه‌ای و در نهایت مانور در قالب یک روز در سال در سطح شهر تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود.
ضرورت ارتقای آموزش و فرهنگ عمومی در موقع بحران‌های طبیعی
 وحیدی با تأکید بر ضرورت ارتقای آموزش و فرهنگ عمومی در موقع بحران‌های طبیعی، اظهار داشت: آموزش و آگاهی‌های لازم برای آمادگی مردم عزیز کشورمان در مقابله با بحران‌های طبیعی مهم‌ترین مساله است و باید در این خصوص فرهنگ سازی جدی صورت گیرد.

آمادگی شهر تهران در مقابله با زلزله و حوادث طبیعی مساله بسیار مهمی است
وی خاطر نشان کرد: موضوع آمادگی شهر تهران در مقابله با زلزله و حوادث طبیعی مساله بسیار مهمی است و در این خصوص دستگاه‌ها فعال هستند و با برنامه ریزی‌ها و برگزاری مانور‌های لازم، سطح آمادگی خوبی در شهر تهران برقرار خواهد شد.
 
 

برچسب ها: احمد وحیدی دولت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *