تاکید بر استحکام روابط میان تهران و کویت در دیدار «باقری» و «الصباح»

15:26 - 04 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۹۵۲
معاون وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه کویت دیدار و در مورد مسائل دوجانبه رایزنی کرد.
- «علی باقری کنی»، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به کویت با «احمد ناصر المحمد الصباح»، وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.
 
به گزارش خبرگزاری رسمی کویت «کونا»، در دیدار «باقری» و «محمد الصباح»، روابط مستحکم دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.
 
پیشتر «الرای» کویت، با اشاره به سفر «باقری» به این کشور در روز پنجشنبه، اعلام کرده بود که ایران مایل به بهبود روابط با کشور‌های همسایه و منطقه است.
 
براساس گزارش «الرای»، منابع دیپلماتیک، سفر معاون وزیر امور خارجه ایران به کویت را پاسخی به موضع اخیر کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس توصیف کردند.
منابع مذکور همچنین گفتند «تهران تاکید کرده که مسائل منطقه‌ای بخشی از مذاکرات هسته‌ای نیست و دولت ایران به همکاری و بهبود روابط با کشور‌های حاشیه خلیج فارس بر اساس اصول حسن‌همجواری و احترام متقابل در راستای منافع مشترک تمایل دارد.»
 
«باقری» پیش از سفر به کویت در «امارات» با رئیس دولت این کشور دیدار و بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه بر اساس اصول حسن‌همجواری و احترام متقابل در چارچوب منافع مشترک، اقدام برای ثبات و شکوفایی بیشتر منطقه و توسعه روابط اقتصادی و تجاری تاکید کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *